keckes matblogg

Direktlänk till inlägg 17 januari 2013

Tråktorsdag

Av Chatarina Berglund - 17 januari 2013 22:44

2013-01-17

Torsdag

Ja, när man vaknade i morse var det -27 burr. Inte särskilt uppmuntrande. Man kan inte gå ut och promenera, joo kan men vill inte.

Evert han är minsann ute i alla väder och han kom även i dag och fick sin mat och åt med god aptit. Han kom upp på altanen medan jag höll på att sätta ner tallriken och stod och väntade.

Jag  visste inte vad jag skulle hitta på i dag. Jag har så dåligt i ryggen så jag tänkete inte börja med några större projekt.

Till och med middagsmaten gick lite trögt. Det blev mannagrynsgröt (inte till mig jag äter inte gröt) och varmkorv med hembakade korvbröd (lite har jag åstadkommit i köket)

Jag har funderat på att byta bil, men har svårt att bestämma mig. Jag väljer mellan 2 kända märken. Lägger ut bilder får ni se vilka det är.

En annan rolig bild en hastighetsskylt med lite annorlunda text. Den har jag fotat i en by i närheten av Alträsk.

Nu är tempen bara -21. Hoppas det är varmare i morgon.

Dagen har ökat med 1 timme och 45 minuter.

164 dagar till midsommarafton.


   

Visst är dom snygga. Dom är från en filminspelning som dom håller på med på södra sidan i Alträsk (I lodjurets timma)





    


Här måste man köra 50!!  Eller så är det lekande barn som kör 50. HUJA




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Chatarina Berglund - 9 juni 2022 16:15

        Hej på er alla mina vänner nu ska jag blogga litegrann om det som hänt senaste tiden!   Vi väntar på den där gula härliga saken som strålar men den visar sig inte mycket men den lyser med sin frånvaro!  Vi vill ju sitta ute på ...

Av Chatarina Berglund - 11 maj 2022 17:00

  Vi hade en trevligValborgsmässoafton i och utanför Byagården i Alträsk med massor med folk  ! Majbrasa hade vi oxå och grilleldar för de som ville. Visålde även  hamburgare som grillades i en stor murrika. Och ett dignande fikabord med många  go...

Av Chatarina Berglund - 4 april 2022 16:00

Hej all mina vänner nu var det länge sedan jag bloggade men nu blir det lite grann om mat mm! Det händer ine så mcycket i Alträsk men ute i den stora världen händer det mycket tråkiga saker alla nyhetssändningar och andra program  handlar bara om a...

Av Chatarina Berglund - 16 januari 2022 17:00

  Hej svejs på er alla mina vänner och od fortsättning på det nya året 2022 ! Jaa det är ju fortfarande Covid ochmycket restriktioner det verkar aldrig ta slut! Nu är alla storhelger över Jul.Nyår och Trettondagshelgen nu blir nästa högtidpåsken o...

Av Chatarina Berglund - 13 december 2021 16:45

  HEJ sVEJS alla mina vänner nu är det länge sedan jag bloggade men ska försöka skriva ner lite grann men det händer inte så mycket numera! Vi håller oss hemmavid för det mesta! Någon tur tll stan ca 2ggr i veckan och handlar lite förnödenheter....

Presentation


En blogg som handlar om mig min familj och mest matlagning

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7 8 9 10
11
12
13
14
15 16 17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards