keckes matblogg

Direktlänk till inlägg 21 april 2013

Lördagslir

Av Chatarina Berglund - 21 april 2013 13:10

2013-04-20

Lördag

Idag lördag är det lite mulet men ganska varmt , men lite blåsigt.

Vi har snart snöfritt på vår tomt, skönt. Vad fort det har gått.

Tommy har jobbat på bra han har städat så fint i vårt inglasade uterum. Bara lite finlir kvar och det får jag stå för.

Ägnat en del av dagen till V-75 men det blev bara 5 rätt och 3 st lika med 75kr inte mycket att hurra för. Men man får inte ge upp eller är det kanske det man ska göra.....

Tommy har lagt på sommardäck på min bil. Vi får hoppas att det inte blir någon mer snö

Nu har flugorna och humlorna tinat fram.Även koltrasten har varit här och hälsat på.

Det spirar i mina små krukor jag planterat, tomat och balsamin har kommit upp lite grann, kul.

Till middag idag blev det mörad skinkstek med fyllda tomathalvor. Jag tog den från frysen och gjorde en marinad och penslade på den och sen slog jag resten av marinaden blandat med lite vatten, buljongtärning, balsamvinäger, vitlök och svartpeppar i formen tillsammans med steken. Stekte den i 80 grader i ca 6 timmar. Den blev fantastiskt god och saftig.

Till det åt vi klyftpotatis, sås gjord på skyn från steken, sallad och ostsåsgratinerad broccoli. Mycket gott.

Nu är det bara 60 dagar till Midsommarafton


             



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Chatarina Berglund - 9 juni 2022 16:15

        Hej på er alla mina vänner nu ska jag blogga litegrann om det som hänt senaste tiden!   Vi väntar på den där gula härliga saken som strålar men den visar sig inte mycket men den lyser med sin frånvaro!  Vi vill ju sitta ute på ...

Av Chatarina Berglund - 11 maj 2022 17:00

  Vi hade en trevligValborgsmässoafton i och utanför Byagården i Alträsk med massor med folk  ! Majbrasa hade vi oxå och grilleldar för de som ville. Visålde även  hamburgare som grillades i en stor murrika. Och ett dignande fikabord med många  go...

Av Chatarina Berglund - 4 april 2022 16:00

Hej all mina vänner nu var det länge sedan jag bloggade men nu blir det lite grann om mat mm! Det händer ine så mcycket i Alträsk men ute i den stora världen händer det mycket tråkiga saker alla nyhetssändningar och andra program  handlar bara om a...

Av Chatarina Berglund - 16 januari 2022 17:00

  Hej svejs på er alla mina vänner och od fortsättning på det nya året 2022 ! Jaa det är ju fortfarande Covid ochmycket restriktioner det verkar aldrig ta slut! Nu är alla storhelger över Jul.Nyår och Trettondagshelgen nu blir nästa högtidpåsken o...

Av Chatarina Berglund - 13 december 2021 16:45

  HEJ sVEJS alla mina vänner nu är det länge sedan jag bloggade men ska försöka skriva ner lite grann men det händer inte så mycket numera! Vi håller oss hemmavid för det mesta! Någon tur tll stan ca 2ggr i veckan och handlar lite förnödenheter....

Presentation


En blogg som handlar om mig min familj och mest matlagning

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6 7
8 9
10
11
12
13 14
15 16 17
18
19
20 21
22 23
24
25
26 27 28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards