keckes matblogg

Direktlänk till inlägg 22 oktober 2013

Utestädning och Karinsväng

Av Chatarina Berglund - 22 oktober 2013 23:19

2013-10-21

Måndag

I dag när vi slog upp ögonen vid 7-tiden då var det faktiskt solen man såg.En riktigt skön dag. Som gjort för att vara ute och fixa. Men först blir det ju fika och även ögna igenom tidningen och de övriga morronsysslorna. 

Efter det så gick vi ut för att röja i den friggeboda som vi senast satte upp. Vi har röjt ett antal gånger och kastat en del, men nu tyckte Tommy att vi borde röja bort mer vi röjer för lite varje gång och när vi packar in  igen så är det lika fullt. Jaa, ok tänkte jag nu ska här slängas och lämnas till återvinningen och röda korset som aldrig förr.

Vi tog ut kartong efter kartong och gick igenom och då sa jag nää, men inte kan vi slänga det där och det där kanske vi måste ha kvar, och titta det här måste vi ju spara osv osv.Jaha, sa Tommy. då är vi ju tillbaka på ruta ett igen. Tommy läste på en del kartonger det stod 2004, 2006 mm och då menade han att sådant som har legat i kartonger sedan 2004 och 2006 det kommer du aldrig att behöva efersom du inte har behövt det på 7 eller 9 år. Ja,ja ok då så då ändrade jag taktik och tyckte att han hade nog rätt i alla fall. Men man ärju en liten hamster som gärna sparar det mesta...

Men så helt plötsligt kom jag på att vi bestämde ju i somras vi syskon att vi skulle ha en loppis nästa sommar, och då måste vi ju spara så vi har grejer till den. Ha,ha men det blev ändå massor som slängdes trots allt.

Ex kan man inte behöva 3 saftmajor.

Jaa, det var den dagen en härlig dag med sol och lite blåst. Vi fick gott om plats i friggebodan.

Sen tittade vi på TV och fick besök av Fredrik och Justina som fikade med oss. Det var kul och träffa Justina det var ett tag sen,och hon hade även en hund med sig som hon sköter åt en kompis. Rasen en tollare en kille som är lite busig.

Men nog är sommaren härlig och sommarbilderna oxå........


         


Tisdag

Idag var det inte sol utan mera mulet hela dagen

Vi steg upp vid 7-tiden och fikade som vanligt en god macka och kaffe och en titt i tidningen för att hänga med vad som händer.

Senare åkte vi till stan för att hjälpa Karin med några papper. Hon bjöd oss på lunch fiskgratäng med koktpotatis och en sallad. Det var jättegott. Och kaffe och kaka till efterrätt.

Efter det åkte vi till soptippen med lite brännbart från vår röjning igår och sen handlade vi en del.

Lite TV-tittande halv åtta och nya programmet som oxå handlar om mat med Sandra Dahlberg från Klimpfjäll. Hon är en riktigt rolig person.Det var bra...

Snart är det sängen som gäller...


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Chatarina Berglund - 9 juni 2022 16:15

        Hej på er alla mina vänner nu ska jag blogga litegrann om det som hänt senaste tiden!   Vi väntar på den där gula härliga saken som strålar men den visar sig inte mycket men den lyser med sin frånvaro!  Vi vill ju sitta ute på ...

Av Chatarina Berglund - 11 maj 2022 17:00

  Vi hade en trevligValborgsmässoafton i och utanför Byagården i Alträsk med massor med folk  ! Majbrasa hade vi oxå och grilleldar för de som ville. Visålde även  hamburgare som grillades i en stor murrika. Och ett dignande fikabord med många  go...

Av Chatarina Berglund - 4 april 2022 16:00

Hej all mina vänner nu var det länge sedan jag bloggade men nu blir det lite grann om mat mm! Det händer ine så mcycket i Alträsk men ute i den stora världen händer det mycket tråkiga saker alla nyhetssändningar och andra program  handlar bara om a...

Av Chatarina Berglund - 16 januari 2022 17:00

  Hej svejs på er alla mina vänner och od fortsättning på det nya året 2022 ! Jaa det är ju fortfarande Covid ochmycket restriktioner det verkar aldrig ta slut! Nu är alla storhelger över Jul.Nyår och Trettondagshelgen nu blir nästa högtidpåsken o...

Av Chatarina Berglund - 13 december 2021 16:45

  HEJ sVEJS alla mina vänner nu är det länge sedan jag bloggade men ska försöka skriva ner lite grann men det händer inte så mycket numera! Vi håller oss hemmavid för det mesta! Någon tur tll stan ca 2ggr i veckan och handlar lite förnödenheter....

Presentation


En blogg som handlar om mig min familj och mest matlagning

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards