keckes matblogg

Alla inlägg den 20 oktober 2014

Av Chatarina Berglund - 20 oktober 2014 21:48

Igår söndag var vi hemma hela dagen och vi var ganska lata vi sov länge eller vi låg i alla fall och drog oss rätt så länge, väldigt skönt.

Det snöade en hel del så det enda Tommy gjorde ute var att hämta in ved och skotta altanen och bron..

Sköna söndag kan man kalla den dagen...Måndag då var vi riktigt pigga uppe redan kl 7.00 och fikade som vanligt en macka med gott pålägg, ägg och kaviar.. och tittade ut genom fönstret och det var ett helt gäng med sjöfåglar  Tommy räknade till 14 st som simmade utanför oss vet inte riktigt vad det var för sort kan ha varit skrakar..

I övrigt har Hasse ochTommy varit till byagården och fixat klart med nya diskmaskinen så nu är den på plats tack och lov..så vi har den nu till helgen när vi ska ha köttsoppsfest. Jag håller på med lite förberedelser inför det bakar lite bröd hårt och mjukt och en godbit till kaffet efter maten..,

Till middag igår blev det en soppa med potatis, lök, paprika, vitlök, morötter, persiljerot, selleri och kabanosskorv den smakade väldigt bra och ostmackor till det.

Idag lagade jag köttfärsbiffar,kokt potatis, stuvad vitkäl och en sallad mycket gott. Stuvad vitkål är verkligen en höjdare det tycker vi båda om..Mums

Min nya spis funkar fantastiskt bra så härligt när man kan grädda 3 plåtar på en gång oman spar en massa tid på det.Det är speciella plåtar som kallas proffsplåtar  och det är små hål i dom plåtarna. Jag tyckte det var konstigt att det var hål i dom men det funkar väldigt bra brödet blir väldigt luftigt...

Molly har varit ute och sprungit i snön hon far runt som en galning och hon har en hel del snö med sig in hon har ju en sån päls som det fastnar en hel del i. Vi ska nog klippa ner henne lite grann så blir pälsen lättare att sköta och hon mår bättre oxå..

Vi har tittat på TV bl a Halv åtta  hos mig och Kockarnas kamp det är kul att se hur dom lyckas det kan bli Frida som tar hem allt den här säsongen..

Nu är det inte så mycket mer som återstår av kvällen innan det är dags för sängen och boken...


   


         


 



Presentation


En blogg som handlar om mig min familj och mest matlagning

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards