keckes matblogg

Alla inlägg under april 2022

Av Chatarina Berglund - 4 april 2022 16:00

Hej all mina vänner nu var det länge sedan jag bloggade men nu blir det lite grann om mat mm!

Det händer ine så mcycket i Alträsk men ute i den stora världen händer det mycket tråkiga saker alla nyhetssändningar och andra program  handlar bara om allt tråkigt som händer överallt: Det är inte så upplyftande att titta på stackars familjer som måste fly och splittras från sina familjer  och fly till andra länder.!


Vi hade i alla fall en trevlig söndag här med hela familjen med respektive som var här och åt palt jag kokade 32 paltar och det räckte och blev över så dom fick alla med sig hem doggybag så dom kunde äta stekt palt en annan dag!

Mycket trevlig var det och mycket surr och många skratt blir det med den härliga familjen!

   

Det är roligt att vi kan glädjas åt det härliga vårvädret solen värmer  jättemycket- Vi har suttit ute på altanen flera timmar och njutit av den vaackra naturen och den härliga solen!  Hoppas på många sådana dagar. Fast påsken är så sen i år så det lär nog inte vara något skoterföre då för det är redan så blött på sjön.De är syndom alla som vill fiska på isen. Bakslag får vi säkert räkna med.Och bakslag blev det oxå med snö,blåst  och -grader 0ch nu 'är vi inne i april och då brukar det vara fina dagar vi får hoppas att det blir det i år. Vi behöver ingen mer snö denna vinter även om vi har haft mindre snö än vad vi brukar ha. Nu  ser vi fram mot en härlig vår och en riktigt fin sommar!


Vi skulle ju påVacker Tass med Molly den 23 mars fär helrekond men några dagar innan ringde dom och berättade att Sandra inte kunde jobba med det jobbet hon har tydligen så besvärligt med kroppen kanske inte så konstigt efter så många  år som hon harjobbat med det här! Mycket synd om henne och ett problem för oss att byta till en ny för Sandra har ju skött om Molly sean hon var  liten valp och hon blir ju  9 år i år.Vikommer nu att gå på Djurmagazinet för klo och pälsklipp det blir säket bra vi har hört att hon är duktig och jättetrevlig . På torsdag kl  9.00 ska vi vara där med henne!


Nu kommer solen här och det blir så varmt vid föstret där jag sitter så nog värmer den alltid när den visar sig.


Nu blir det lite matbilder av maten vi intagit sista tiden!


Detta nedan  är tagliata medb iff och rostad vitlökssås


 

Här är en ny rätt som jag lagat Anna och Robin hade blivit bjuden på detta hos några kompisar och sa att det var jättegott så jag var tvugen att testa det och det stämmer det var fantastiskt gott! Den heter  Biff tagliata med rostad
vitlökssås det är Jenny Walldens recept på köket.se.

Jag har gjort det 2 ggr och vi gillar det verkligen och det  ska vara ruccolasallad och det passar så bra i denna rätt!


Jag kan verkligen rekommendera det!


  Ugnstekta kycklinben med ris , sallad, sojasås och sötsur sås soxå väldigt gott! 


 


Ugnstekt fisk med sallad och potatis! Även det var gott



 



Råstektpotatis med stekt wienerkorv!


   

Kroppkakor med stekt baconoch lök jättegott



 

Tackomys

   

Hemgorda pommes med kycklingstrips

 

Fläskkotletter med kokt potatisoch grönsaker


  

Rotmos och fäsklägg jättegott!



 

Detta är oxå ett recept från Jenny Wallden  Japansk schnitzel men jag gjrde ugnstek skivad potatis stället för ris

det var riktigt gott


Nuuu blev det mycket mat men det är julänge sedan jag bloggade så ni förstår att det blir en del och detta är bara en bråkdel!



Nu stänger jag bloggen för denna  här gången återkommer om några dagar eller veckor ha det så bra så länge




Presentation


En blogg som handlar om mig min familj och mest matlagning

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards