keckes matblogg

Direktlänk till inlägg 15 december 2014

Ska vår vinter verkligen vara så här....

Av Chatarina Berglund - 15 december 2014 21:38

Vi sov till kl 7.30 denna morgon det är rätt skönt att stiga upp när man vill och inte måste stressa i väg på morgonen.

Fika och läsa tidningen i lugn och ro...Och Molly hon ligger kvar i sängen så länge vi gör det och ibland ligger hon kvar i sängen

och drar sig fastän vi stigit upp...

Meeeen vilket väder det är man blir lite less på det här konstiga vädret regn och +grader ena dagen och några minusgrader nästa dag....

Och i dag då har det ju regnat rätt så mycket och halt som en isgata både på vägarna och på gator och trottoarer.. Vi åkte en sväng till stan i dag för att hämta 2 paket som jag beställt och det fanns på OK. Vi får i stort sett alla paket till Coop och då går jag bara in på posten och bokar utkörning med lantbrevbäringen mycket smidigt och lantbrevbäraren kommer dessutom ner med paketet om det inte ryms i brevlådan. Och om jag måste skicka något i retur sätter vi bara det i vår låda så fixar lantisen resten, snacka om service.

men när vi åkte till stan i dag då sa jag till Tommy det är ju lite korkat att ge sig ut i den här halkan när man inte måste men det gick ju bra i alla fall. Vi handlade några saker på Willys och där var det rejält grusat utanför så det var inga problem..men sen kom vi på att vi skulle åka förbi Take off och köpa med oss varsin pizza hem så vi styrde kosan mot pizzerian och där var som en glasgata både på trottoaren och på gatan och när jag skulle kliva ur bilen så gick det upp en kant till trottoaren och den var blixthal så jag vågade inte kliva ur där...då körde Tommy ner och in på gården så jag fick stiga ur där för där mitt på trottoaren hade dom grusat rejält, men passa sig om man klev utanför mitten huja så hemskt ..Och sen parkerade han bilen på gatan igen och vi gick in och beställde varsin pizza när vi sen kom ut igen och skull åka hem då hämtade han bilen och körde upp den på trottoaren så jag fick kliva i där. Det stred ju lite mot trafikreglerna men vad gör man inte för att få med sig Bambi hem..men vi såg ju att folk hade stora problem med att ta sig fram. Hoppas det blir bättre snart....Jag sa till Tommy när vi åkte hem att vi skulle ha följt med Karin till Chile för där  behöver dom inte halka omkring på isen utan där finns det fotfäste under fotsulorna..Nää 2 DM snö och - 8-10 det vore toppen...

Ha en fortsatt trevlig kväll🌟🌟 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Chatarina Berglund - 9 juni 2022 16:15

        Hej på er alla mina vänner nu ska jag blogga litegrann om det som hänt senaste tiden!   Vi väntar på den där gula härliga saken som strålar men den visar sig inte mycket men den lyser med sin frånvaro!  Vi vill ju sitta ute på ...

Av Chatarina Berglund - 11 maj 2022 17:00

  Vi hade en trevligValborgsmässoafton i och utanför Byagården i Alträsk med massor med folk  ! Majbrasa hade vi oxå och grilleldar för de som ville. Visålde även  hamburgare som grillades i en stor murrika. Och ett dignande fikabord med många  go...

Av Chatarina Berglund - 4 april 2022 16:00

Hej all mina vänner nu var det länge sedan jag bloggade men nu blir det lite grann om mat mm! Det händer ine så mcycket i Alträsk men ute i den stora världen händer det mycket tråkiga saker alla nyhetssändningar och andra program  handlar bara om a...

Av Chatarina Berglund - 16 januari 2022 17:00

  Hej svejs på er alla mina vänner och od fortsättning på det nya året 2022 ! Jaa det är ju fortfarande Covid ochmycket restriktioner det verkar aldrig ta slut! Nu är alla storhelger över Jul.Nyår och Trettondagshelgen nu blir nästa högtidpåsken o...

Av Chatarina Berglund - 13 december 2021 16:45

  HEJ sVEJS alla mina vänner nu är det länge sedan jag bloggade men ska försöka skriva ner lite grann men det händer inte så mycket numera! Vi håller oss hemmavid för det mesta! Någon tur tll stan ca 2ggr i veckan och handlar lite förnödenheter....

Presentation


En blogg som handlar om mig min familj och mest matlagning

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards