keckes matblogg

Direktlänk till inlägg 10 maj 2015

Lördag med V-75 och en lugn söndag

Av Chatarina Berglund - 10 maj 2015 19:30

Jaa, då var det lördag dax igen att  blogga och det har väl inte hänt så mycket vi sov till 9 på morgon och tittade ut och såg att vattnet har stigit ännu mer..nu börjar vi bli lite orolig för isen är ju fortfarande  kvar och så skulle det bli mera regn och hur ska detta sluta. Det är ännu inte så högt så det är rekord men det är ändå högre än det varit på några år..I går under dagen steg det en hel del..Jag ägnade mig åt V-75 som vanligt jag hade 3 system denna lördag och försökte ju på bästa sätt att sätta 7-or men se icke det bara 5 på alla 3 systemen och inga pengar på 5-orna typsikt men jag kollade Björn Goops system och han hade bara 4 rätt på sitt jag var i alla fall bättre än han. Men det är svårt att få till det men vi tar nya tag nästa lördag. Jag fick in trion och fick 280 kr ej att förakta...Vi har bara ca 5 m tomt framför altanen  och normalt så har vi väl ca 15 m..Men sen när vattnet sjunkit efter får  vi tillbaka dom metrarna. När vi flyttade ut hit 1998 då var det högvatten då  fäste vi båten vid en björk alldeles nedanför altanen

och då kunde vi ro med båten fram till altanen..Till middag i går blev det grillat bogkött av samma amerikanska som vi åt förra helgen och det var lika gott och mört och lättgrillat fantastisk gott. Till det ugnstekta fylld potatishalvor, sallad och squashrullar med grillost allt smakade väldigt gott..

Vi tittade lite på TV och det var ju Postkodlotteriet och sen var det ju hockey och inte så mycket annat att titta

på och sen blev det sängen och boken som jag snart har läst ut och dax att välja en ny alltid lika svårt vilken man då ska välja...


     


Söndag idag då vaknade vi kl 9 och fikade som vanligt kaffe och mackor och visst var det full rullle på sjöfåglarna dom hade nog redan ätit sin frukost och nu lekte dom mest och dök och fy vad det ser kallt ut...

Vi har varit ute och vattnat det vi planterat i växthuset och Molly har oxå varit ute men det är inte varmt i luften det är bara solen som värmer när den visar sig men det är inte så mycket den gör det tyvärr...Tommy har vadat ut i det kalla vatnet och knytit fast våran eldstad som ligger under vatten nu...Han sa att det var riktigt kallt han hade ingen lust att simma....Tommy åkte till Hasse och hämtat vårta kött och fläskkött som han har rökt åt oss och det blev jättgott...I dag till middag blev det en soppa med ostmackor och det smakade bra

och i kväll ska vi titta på Mästarnas mästare och Johan Falk...


   


Både busken och pallkragen som står ute i vattnet är upp på land i vanliga fall pallkragen är väl ungefär 4 m upp på land när vattnet är normalhögt.

   


Båten ligger ju bättre i vattnet nu än den gör sen när vattnet sjunker efter då får vi hade den långt ut för att det är så grunt....


 


Det som syns där vid vattenytan det är vår eldstad tu att han har knytit fast den..

 

Våra två rökerier står oxå i vattent och fara för pallkragen oxå...


       


 


   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Chatarina Berglund - 9 juni 2022 16:15

        Hej på er alla mina vänner nu ska jag blogga litegrann om det som hänt senaste tiden!   Vi väntar på den där gula härliga saken som strålar men den visar sig inte mycket men den lyser med sin frånvaro!  Vi vill ju sitta ute på ...

Av Chatarina Berglund - 11 maj 2022 17:00

  Vi hade en trevligValborgsmässoafton i och utanför Byagården i Alträsk med massor med folk  ! Majbrasa hade vi oxå och grilleldar för de som ville. Visålde även  hamburgare som grillades i en stor murrika. Och ett dignande fikabord med många  go...

Av Chatarina Berglund - 4 april 2022 16:00

Hej all mina vänner nu var det länge sedan jag bloggade men nu blir det lite grann om mat mm! Det händer ine så mcycket i Alträsk men ute i den stora världen händer det mycket tråkiga saker alla nyhetssändningar och andra program  handlar bara om a...

Av Chatarina Berglund - 16 januari 2022 17:00

  Hej svejs på er alla mina vänner och od fortsättning på det nya året 2022 ! Jaa det är ju fortfarande Covid ochmycket restriktioner det verkar aldrig ta slut! Nu är alla storhelger över Jul.Nyår och Trettondagshelgen nu blir nästa högtidpåsken o...

Av Chatarina Berglund - 13 december 2021 16:45

  HEJ sVEJS alla mina vänner nu är det länge sedan jag bloggade men ska försöka skriva ner lite grann men det händer inte så mycket numera! Vi håller oss hemmavid för det mesta! Någon tur tll stan ca 2ggr i veckan och handlar lite förnödenheter....

Presentation


En blogg som handlar om mig min familj och mest matlagning

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards