keckes matblogg

Direktlänk till inlägg 6 maj 2015

Vacker Tass

Av Chatarina Berglund - 6 maj 2015 18:33

Hej1

Jaa, nu är det dax igen för attskriv några rader..Vi vaknade faktiskt 6.30 i morse det blir tidigare och tidigare

för varje morgon och det är nog för att det är så ljust redan den tiden. Vi fikade som vanligt och läste NSD och kollade på våra sjöfågelvänner och dom var aktiva tidgt dom oxå och nu har även storlomsparet kommit och dom är riktigt stora och låter ljuvligt...När man öppnar dörren då flyger dom upp allihop och det låter riktigt högt av vingslagen..och Molly är väldigt intresserad av dom hon skulle vilja hoppa i och jaga dom men hon gör inte det som tur är...Tommy åkte till Hasse på morgon och lämnade en del kött och fläskkött som vi har saltat och så ska han röka det åt oss det blir smaskens. Vi har varit på Vacker Tass i dag för vi hade tid för klippning av Molly så nu har vi klippt ner henne för andra gången och det är drygt 3 månader sen sist..Och hon blev så himlans fin..Men Sandra och Jennifer sa att hon hade varit lite sur i dag om det då beror på att hon löper kanske för hon brukar inte vara sur när vi är där..Men väldigt lycklig när hon såg Matte och Husse..Det tog ungefär 3 timmar innan hon var klar så vi var en sväng på stan och handlade på Willys och åkte förbi Anna och Robin och lämnade paltgrytan med middagsmat. Vi var även en sväng på Dollar store och handlade några saker b la nya gardiner som ska sättas upp snart men vi måste putsa av alla fönster först men nu är det så trist väder så det får vänta tills det blir bättre.Regnar här nu och är så grått och tråkigt . Vi får hoppas det snart vänder. Jag var in en sväng på Coop och det var en äldre karl propert klädd och han var jättefull och stod och pratade med tjejen som satt utanför med tiggarburken och helt plötsligt gjorde han en piruett och snurrade runt och det var ytterst nära att han dråsade omkull men han klarade det och efter en stund så tog han några riktiga danssteg och snurrade runt igen och jag tänkte nu faller han men icke han lyckades räta upp sig en aning bara liten lutning..Jag gick in och hämtade ett paket och då när jag gick då var han  där i fiket dom har vid spelavd. och han kom farande över  2 stolar och ett bord det bara brakade och då skyndade jag mig ut för att slippa se när han skulle dratta omkull huja,huja jag fattar inte att han lyckades hålla sig på benen...Kl var bara ca 12 tidigt att börja....

Sen åkte vi tillbaka till Vacker Tass och fikade en varm macka , sallad och kaffe där på fiket och väntade på att Molly skulle bli klar..Och sen åkte vi hem och packade upp och in våra varor och sen blev det bara varmkorv till middag enkelt och gott..Och just nu är det hockey och då sänds ju inte programmet med de små mästerkockarna

som vanligt när det är sport...Men Halv åtta hos mig har vi i alla fall sett och ...Molly hon är verkligen slut efter dagens spaupplevelse hon vaknar till en stund och vill gå ut och göra sina behov och dricker lite vatten sen hoppar hon upp i soffan och lägger sig igen..


Ja nu har jag inte så mycket mer att förtälja om denna dag men nu är det bara 45 dagar till Midsommar..


Jag har tagit några bilder i  på em och sen har jag kollat hur det såg ut i fjol samma datum....det

där med islossningen är ganska lika som i fjol...


     

Dom här 3 är fjolårets bilder betydligt vackrare väder då än i år....


      


Vattnet har stigit mer i år.... 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Chatarina Berglund - 9 juni 2022 16:15

        Hej på er alla mina vänner nu ska jag blogga litegrann om det som hänt senaste tiden!   Vi väntar på den där gula härliga saken som strålar men den visar sig inte mycket men den lyser med sin frånvaro!  Vi vill ju sitta ute på ...

Av Chatarina Berglund - 11 maj 2022 17:00

  Vi hade en trevligValborgsmässoafton i och utanför Byagården i Alträsk med massor med folk  ! Majbrasa hade vi oxå och grilleldar för de som ville. Visålde även  hamburgare som grillades i en stor murrika. Och ett dignande fikabord med många  go...

Av Chatarina Berglund - 4 april 2022 16:00

Hej all mina vänner nu var det länge sedan jag bloggade men nu blir det lite grann om mat mm! Det händer ine så mcycket i Alträsk men ute i den stora världen händer det mycket tråkiga saker alla nyhetssändningar och andra program  handlar bara om a...

Av Chatarina Berglund - 16 januari 2022 17:00

  Hej svejs på er alla mina vänner och od fortsättning på det nya året 2022 ! Jaa det är ju fortfarande Covid ochmycket restriktioner det verkar aldrig ta slut! Nu är alla storhelger över Jul.Nyår och Trettondagshelgen nu blir nästa högtidpåsken o...

Av Chatarina Berglund - 13 december 2021 16:45

  HEJ sVEJS alla mina vänner nu är det länge sedan jag bloggade men ska försöka skriva ner lite grann men det händer inte så mycket numera! Vi håller oss hemmavid för det mesta! Någon tur tll stan ca 2ggr i veckan och handlar lite förnödenheter....

Presentation


En blogg som handlar om mig min familj och mest matlagning

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards