keckes matblogg

Direktlänk till inlägg 18 maj 2016

Köttsoppa med Holmgrens och Hemmadag med risröj

Av Chatarina Berglund - 18 maj 2016 18:00

Jaa nu är jag tillbaka inte länge sen jag var här nu är det lite snack om vädret först det är väl inte det bästa

i går var det en riktigt tråkig och blåsig dag det blåste riktigt kalla vindar här nere vid vattnet det var till och med vita gäss på träsket. Jag var inomhus nästan hela dagen jag kokade köttsoppa en stor panna och bakade ostfrallor sen åkte vi ner till stan och bjöd Erikslundarna på Köttsoppa och nybakt bröd jaa, inte alla på Erikslund men några stycken. Och det smakade bra och det tyckte dom oxå och brödet gillade dom.

Vi drack kaffe på maten och fick smaka äkta engelska kakor med ingefära som Robin köpte när han var till

Skottland och till och med jag smakade en liten bit och den var god.

   

När vi kom hem då tittade vi på TV det var ju Hockey först men det gick inge vidare för Sverige så vi tittade på programmet om Tore Wretman och det var kul att se och han hade inte haft det så lätt. Jag har nämligen träffat Tore Wretman i Stockholm på en av hans

restauranger när vi var på klassresa till Stockholm då besökte vi hans restaurang och fick träffa han och han berättade en del om restaurangen och maten.

Vi tittade även på Biggest loser dom är otroligt duktiga på att träna stenhårt. Sen såg vi 2 avsnitt av Springfloden och i måndags såg vi dom 2 första det är en jättebra serie. Och vi fortsätter nog i kväll och tittar på 2 avsnitt.

Onsdag idag då har det varit lite si och så med vädret blåsigt även idag men lugnat nu på em. Lite regnstänk kom oxå mitt på dagen men det var ytterst lite. Tommy har varit i skogen och röjt undan lite ris ovanför oss och  kört bort det med 4-hjulingen ett riktigt dagsverke har han gjort. Jag och Molly var ute en stund och busade men det var då så kallt men Molly hon sprang för fullt fram och tillbaka och jag kastade en boll som hon jagade men jag var rädd att den skulle fara ut i vattnet och Molly skulle hoppa i och ta den men jag lyckades hålla både Molly och bollen från vattnet. Till middag idag har vi ätit en korvgratäng med potatismos och sallad till det och det smakade bra. 

Jag hade korvar som var lite olika smaker jalapeno och cheddarost och en annan sort med vitlök och persilja jag skivade dom och steke dom tillsammans med svamp, paprika vitlök och  lök sen lite krossade tomater, ajvar relish, kalvbuljong och matlagningsgräddde sen in i ugnen med riven ost uppe på och gratinerade det ca 10 min i 200 grader. Ett nytt påhittat recept som jag kommer att göra fler gånger.


           



Ikväll blir det Go Kväll och Mästerkocken bla. Nu blir det inte mer  denna gång .


Nu är det bara 35 dagar kvar till Midsommarafton....   är nu upp 19 timmar och 29 minuter.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Chatarina Berglund - 9 juni 2022 16:15

        Hej på er alla mina vänner nu ska jag blogga litegrann om det som hänt senaste tiden!   Vi väntar på den där gula härliga saken som strålar men den visar sig inte mycket men den lyser med sin frånvaro!  Vi vill ju sitta ute på ...

Av Chatarina Berglund - 11 maj 2022 17:00

  Vi hade en trevligValborgsmässoafton i och utanför Byagården i Alträsk med massor med folk  ! Majbrasa hade vi oxå och grilleldar för de som ville. Visålde även  hamburgare som grillades i en stor murrika. Och ett dignande fikabord med många  go...

Av Chatarina Berglund - 4 april 2022 16:00

Hej all mina vänner nu var det länge sedan jag bloggade men nu blir det lite grann om mat mm! Det händer ine så mcycket i Alträsk men ute i den stora världen händer det mycket tråkiga saker alla nyhetssändningar och andra program  handlar bara om a...

Av Chatarina Berglund - 16 januari 2022 17:00

  Hej svejs på er alla mina vänner och od fortsättning på det nya året 2022 ! Jaa det är ju fortfarande Covid ochmycket restriktioner det verkar aldrig ta slut! Nu är alla storhelger över Jul.Nyår och Trettondagshelgen nu blir nästa högtidpåsken o...

Av Chatarina Berglund - 13 december 2021 16:45

  HEJ sVEJS alla mina vänner nu är det länge sedan jag bloggade men ska försöka skriva ner lite grann men det händer inte så mycket numera! Vi håller oss hemmavid för det mesta! Någon tur tll stan ca 2ggr i veckan och handlar lite förnödenheter....

Presentation


En blogg som handlar om mig min familj och mest matlagning

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards