keckes matblogg

Direktlänk till inlägg 19 november 2015

Boksläpp Alträskboken 29 kl 12-16 i Alträsk Byagård

Av Chatarina Berglund - 19 november 2015 18:33

Jaa, nu är jag här igen nu börjar det bli ofta...Idag har vi varit en sväng till stan och handlat lite grann.

Vi träffade som vanligt en hel del kändisar och det blev att surra en del om ditt och datt.. Vi träffade bl a en karl 

som berättade att han hade haft 6 rätt på Lotto igår och hade vunnit ca 2 600 kr men då sa han att man kan inte låta bli att tänka på att det var bara en siffra som saknades om jag hade fått in den oxå hade vinstsumman blivit en helt annan och då hade man ju faktiskt kunnat gå omkring och känna sig märkvärdig och så skrattade han gott.

Annars har det väl inte varit något särskilt lite grått och trist väder och snön som kommer den försvinner ju hela tiden det blir bara slask inte roligt alls.

Och nu är dessa terrorister ute efter Sverige usch vad hemskt det känns man vet ju aldrig var dom slår till.Och våran Anna som är i Stockholm på utbildning med jobbet och man tänker på henne om dessa galningar slår till på Arlanda huva ligen men hon kommer hem i kväll och det ska säkert gå bra...

Jag har lagt in ett evenemang på Facebook angående Boksläpp av Alträskboken tänk äntligen är det dax att få läsa den det ska bli jättekul. Jag har bjudit in en hel del som kan vara intresserade. Vi har kämpat i många år och nu är det Björn och Eila tillsammans med Kåre och Ingrid som har satt ihop allt till en bok dom har jobbat stenhårt rätt länge dom har varit så duktiga...Söndag den 29 november alltså 1-a Advent och då bjuds det även på advenstfika.

När vi kom hemfrån stan började jag med middagen det blev pytt i panna med stekta ägg och rödbetor mycket gott..

Jag lade in en bild från november 2013 och då var det is och det höll att sparka på den, men det går inte nu för det är ingen is...

     


 


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Chatarina Berglund - 9 juni 2022 16:15

        Hej på er alla mina vänner nu ska jag blogga litegrann om det som hänt senaste tiden!   Vi väntar på den där gula härliga saken som strålar men den visar sig inte mycket men den lyser med sin frånvaro!  Vi vill ju sitta ute på ...

Av Chatarina Berglund - 11 maj 2022 17:00

  Vi hade en trevligValborgsmässoafton i och utanför Byagården i Alträsk med massor med folk  ! Majbrasa hade vi oxå och grilleldar för de som ville. Visålde även  hamburgare som grillades i en stor murrika. Och ett dignande fikabord med många  go...

Av Chatarina Berglund - 4 april 2022 16:00

Hej all mina vänner nu var det länge sedan jag bloggade men nu blir det lite grann om mat mm! Det händer ine så mcycket i Alträsk men ute i den stora världen händer det mycket tråkiga saker alla nyhetssändningar och andra program  handlar bara om a...

Av Chatarina Berglund - 16 januari 2022 17:00

  Hej svejs på er alla mina vänner och od fortsättning på det nya året 2022 ! Jaa det är ju fortfarande Covid ochmycket restriktioner det verkar aldrig ta slut! Nu är alla storhelger över Jul.Nyår och Trettondagshelgen nu blir nästa högtidpåsken o...

Av Chatarina Berglund - 13 december 2021 16:45

  HEJ sVEJS alla mina vänner nu är det länge sedan jag bloggade men ska försöka skriva ner lite grann men det händer inte så mycket numera! Vi håller oss hemmavid för det mesta! Någon tur tll stan ca 2ggr i veckan och handlar lite förnödenheter....

Presentation


En blogg som handlar om mig min familj och mest matlagning

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards