keckes matblogg

Direktlänk till inlägg 17 mars 2017

Torsdagshandel, Helg, Trav och Pensionärslunch, Vinst på V-86

Av Chatarina Berglund - 17 mars 2017 16:15

 

Hej tjolahoppgalopp nää, det skriver jag ju till mina travvänner på lördagar när jag skickar travet det skulle jag ju inte skriva nu men hej Hopp på er alla nu är jag här igen med bloggen och ska försöka få till några rader.

Vi börjar med vädret det var ett strålande väder under sportlovsveckan jaa, inte alla dagar men helgen var oxå helt ok med en hel del sol och massor med folk ute med skoter, hundar , skidåkare, fiskare mm och fisk det verkar dom inte få

inte då några större storlekar men det blir nog bättre längre fram när det blir varmare kanske eller...Brorsan min han fiskar för fullt nu och han säger att dom är inte på hugget.

Torsdag då handlade vi i stora staden och fyllde på kyl och frys man måste vara om sig och kring sig så man inte står utan mat om det blir snökaos eller översvämning så man inte kommer i väg till stan och handla och jag är en liten hamster och det har jag efter min mamma för hon var oxå likadan.Till middag åt vi tagiattelepasta med en gräddig pastasås med skinka, svamp, lök, paprika, vitlök och till det hemgjord pesto som jag gjorde på grönkål och den var jättegod jag ska absolut göra den fler gånger och även en sallad till mycket gott.

     

Fredag då  kom Anna och Ludde ut till stugan och skulle vara över helgen för Robin jobbade hela helgen och då gjorde jag våfflor och bjöd Anna, Ludde, Wilma, Oliver, Fredrik , Tommy och jag på våfflor, jordgubbssylt, hjortronsylt, vispad grädde och hemgjord glass och dom tycke det var så gott. Jag använde min svärmors gamla våfeljärn ett sånt där riktigt tungt järn och det fungerade kanonbra inte en enda våffla fastnade och så perfekt det kommer jag att använda alltid hädanefter dom nya våffeljärnen kan ju slänga sig i väggen eller så kastar jag bort det för dom är värdelösa dom blir inte ens riktigt varma så du får grädda varje våffla väldigt länge för att få färg på den men det här blir riktigt varmt och fort gick det att grädda 18 våffellaggar. Till middag åt vi ugnstekta kycklingklubbor, klyftpotatis, sötsur sås och sallad jättegott.Idag grattar jag min Syster Karin som fyller år.

           

Lördag då var Tommy ute en del och Anna och hela gänget var på Lillholmen och eldade och lagade lunch ute.Helt plötsligt dök Rasmus upp här glatt överraskad blev ju vi och då var han oxå ute och körde skoter och var med de övriga på Lillholmen Linnea jobbade så han hade väl inget speciellt annat för sig.Nu är det bara några dagar kvar tills dom ska flytta ihop i sin 2-rumslägenhet jag förstår hur roligt dom tycker att det ska bli och dom har köpt en hel del grejer  som porslin,möbler, soffbord, köksbord, stolar. soffa mm jaa alla vet att det är mycket som behövs när man flyttar ihop i den första egna lägenheten.Travet gick åt fanders bara 5 rätt och femmorna gav ingen utdelning och det var sånt strul med travet denna dag försenad start till 19.30 och det räckte till kl 22.30 och det är bara att ta nya tag nästa lördag.

Söndag en lugn dag med sol och matlagnining ute i woken kebabkött i pitabröd med en hel del tillbehör som lök, paprika, kebabsås, tomater, sallad mycket gott.

I dag är det 17 år sedan min pappa dog så jag tänker på han extra mycket i dag och många minnen kommer upp

och som jag minns från tiden jag växte upp med världens snällaste pappa..och mamma så klart.

       


         
Måndag då var vi hemma hela dagen och vi var ute en del och busade med Molly och till middag blev det rester från helgen porterstek med potatisgratäng och sallad det smakade bra i dag oxå.

Tisdag då var vipå pensionärslunch då blev det Boden för tanken var att vi skulle åka till Älvsbyn men det blev ändrade planer så då tar vi Älvsbyn nästa vecka och denna gång blev det Da Vinchi för vi åkte först på Sveas kök men då hade dom bara lunchservering  till kl 13.00 och så funderade vi på Norrigården men dom hade till kl 13.30 och vi vill inte äta förränvi d 13-tiden ochdå blev det Da Vinci som hade buffe med olika rätter fisk, kött, pizza och en hel del sallader jaa, det smakade rätt så bra man får ju välja själv vad man vill äta. Jaa en trevlig stund med en hel del skratt och surr om det mesta.

Onsdag då var vi hemma hela dagen och röjde upp i en av våra bodor som oftast blir stökiga med återvinningsmaterial  mm så vi sorterade upp allt och så tar vi med nästa gång vi åker till stan.

Till middag åt vi potatisbullar med stekt fläsk, lök och bacon och det smakade bra det oxå.

Och jag spelade V-86 för 70 kr och fick 8 rätt och jag vann 2385 kr det var kul kanske turen har vänt nu det  får vi hoppas det visar sig på lördag när det är V-75 igen.

     

Torsdag då var vi en tur till stan och handlade lite förnödenheter som vi behövde och sen åkte vi hem och lagade middag och det blev en tomatsoppa med ostmackor.


100 dagar kvar till Midsommar


Trevlig helg på er alla !!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Chatarina Berglund - 9 juni 2022 16:15

        Hej på er alla mina vänner nu ska jag blogga litegrann om det som hänt senaste tiden!   Vi väntar på den där gula härliga saken som strålar men den visar sig inte mycket men den lyser med sin frånvaro!  Vi vill ju sitta ute på ...

Av Chatarina Berglund - 11 maj 2022 17:00

  Vi hade en trevligValborgsmässoafton i och utanför Byagården i Alträsk med massor med folk  ! Majbrasa hade vi oxå och grilleldar för de som ville. Visålde även  hamburgare som grillades i en stor murrika. Och ett dignande fikabord med många  go...

Av Chatarina Berglund - 4 april 2022 16:00

Hej all mina vänner nu var det länge sedan jag bloggade men nu blir det lite grann om mat mm! Det händer ine så mcycket i Alträsk men ute i den stora världen händer det mycket tråkiga saker alla nyhetssändningar och andra program  handlar bara om a...

Av Chatarina Berglund - 16 januari 2022 17:00

  Hej svejs på er alla mina vänner och od fortsättning på det nya året 2022 ! Jaa det är ju fortfarande Covid ochmycket restriktioner det verkar aldrig ta slut! Nu är alla storhelger över Jul.Nyår och Trettondagshelgen nu blir nästa högtidpåsken o...

Av Chatarina Berglund - 13 december 2021 16:45

  HEJ sVEJS alla mina vänner nu är det länge sedan jag bloggade men ska försöka skriva ner lite grann men det händer inte så mycket numera! Vi håller oss hemmavid för det mesta! Någon tur tll stan ca 2ggr i veckan och handlar lite förnödenheter....

Presentation


En blogg som handlar om mig min familj och mest matlagning

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards