keckes matblogg

Alla inlägg den 1 juli 2013

Av Chatarina Berglund - 1 juli 2013 21:54

2013-07-01

Måndag

När man är en glad pensionär...jag är så lycklig, jag är så lycklig...Så sjunger Tommy mest nu. Han har varit ner till stan och gjort de sista penseldragen i den sista lägenheten åt Bodenbo några timmar idag. Halva dagen idag pensionär. Men han vet inte att det är nu allvaret börjar både penslar och tapetmaskin kommer att få gå varma i hemmets ljuva vrå.. För nu är det jag som ska köra hårt med han här hemma. Ni vet bagarbarn ...osv. Fast vi spar det till hösten så han får semester någon månad först.  

Jag har ägnat en stor del av dagen åt matlagning. Jag har kokat palt och gjort vårrullar samt piroger.

Vi åkte ner stan till barnbarnen och tog med oss maten och åt palt tillsammans: Anna har övertid den här veckan och hon ville gärna göra bort allt på samma dag. Så då åkte vi ner och var med barnen tills hon kom hem. Hon började 06.00 på morgon och kom hem ca 20.30. En lång dag.

Vi tog även med vårrullarna och pirogerna så har dom mat i morgon till lunch och även till middag.

Rasmus har jobbat första dagen idag. Han klev upp kl.06.00 Han hade sovit ca 4 timmar i natt. Enligt han så hade det varit en hård dag han hade gått ca 1 mil med någon sopkärra och plockat skräp ändå uppifrån gamla lasarettet och ut till Prästholmen och upp genom stan igen. Det tror jag inte dom som jobbar där och har fasta jobb har provat på en enda gång. Men han var ändå vid gott mod. Han hann precis bara hem och vände sen var det utebadet med kompisar. När han kom därifrån kastade han i sig en pirog och sen drog han på födelsedagskalas hos någon kompis. En hektisk dag. Jag tror han somnar ovaggad ikväll.

Wilma hon går i mormors fotspår. När hon inte har annat att göra då bakar hon gärna, I kväll blev det chokladkakor till kaffet. Jag smakade inte men Tommy åt en och tyckte dom var jättegoda.

Ludde han  hade kompisar och där är det data som gäller med spel o dylikt, sen hoppar han en hel del  på studsmattan...




 


    

   


   




Presentation


En blogg som handlar om mig min familj och mest matlagning

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards