keckes matblogg

Alla inlägg den 4 juli 2013

Av Chatarina Berglund - 4 juli 2013 21:55

2013-07-04

Torsdag

Det har blivit lite si och så med mitt bloggande sista dagarna. Vet inte om det beror min pensionär som jag har hemma för jämnan eller vad det beror på...

Vi var i alla fall och plockade hjortron i tisdags, och vi åkte ändå till Murjek för hitta skogens guld..Inte så mycket moget, men en del i alla fall.

I går var det styrelsemöte i byagården för att bestämma datum och tid för årsmötet och lite övrigt vad vi skulle ta upp på årsmötet.

Jag bakade en sockerkaka med kolasås och tog med den och bjöd på fika till styrelsen. Dom gillade den.

Till middag onsdag åt vi vår egen färsk potatis oj vad god den var, man behöver bara potatis egentligen, men vi åt lite sill oxå.

Ulla , bulla kanske ni undrar över, men det är ju så att jag heter ju det som andra namn, men det är inget som jag så gärna berättar för jag är inte alls stolt över det namnet. Men man behöver inte använda det så ofta. Förlåt alla Ullor. Jag vill helst inte bli gratulerad på den namnsdagen, vill helst förtränga den dagen.Det var tydligen min pappa som var så förtjust i det namnet, vilket jag inte kan fatta men man ska väl inte fatta allt...

Idag har vi varit åppa bojn och kört runt lite grann fikade på Konditori Centrum en räkmacka åt Tommy och jag åt en kycklingmacka det smakade bra.

Till middag åt vi marinerad torskrygg med kokt färskpotatis (den här potatisen var köpt ej lika god som vår egen) en kall sås med creme fraiche, majonäs, kapris, lök och dill. Det smakakde väldigt bra.


           


Presentation


En blogg som handlar om mig min familj och mest matlagning

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards