keckes matblogg

Alla inlägg den 26 juni 2014

Av Chatarina Berglund - 26 juni 2014 10:18

Jaa, dagarna som gått sedan jag bloggade sist har väl inte varit så roliga. Jag har haft så jä...ont i ryggen och det är så jobbigt jag kan inte göra någonting bara käka tabletter så att det håller sig någorlunda på en nivå så att man kan gå och sitta. Onsdag var första dagen det kändes bättre så att jag kan röra mig lite mer.Oh så skönt det är när man känner att det börjar släppa när det är som värst vill jag bara skrika rakt ut så ont gör det.

Nog om det då tar vi nästa ämne vädret är ju skit, kallt och tråkigt. Onsdag var ju bättre med varmare luft och sol men inga skyhöga temperaturer men ändå så att man kunde sitta ute och njuta.

I övrigt har vi varit hemma mestadels en dag var vi till Ä-byn och handlade några saker. Växterna mår inte alls så bra basilikan har till och med vissnat och i stort sett dött den är ömtålig tål inte temperaturer under 10 grader. Det är bara att plantera nya. Potatisen den växer bra den är inte lika känslig och i växthuset där växer det oxå bra. Gurkorna är på gång och squashen blommor så den kommer oxå bra. Jag ska sätta ny basilika och då ska jag ha den i växthuset så att den klarar sig...Blommorna behöver sol och värme för att sätta fart ordentligt hoppas att värmen kommer snart. Ätit har vi i alla fall gjort varje dag en dag åt vi grillat marinerat färskt fläsk i skivor och potatishalvor med vitlök och kryddor stekt i ugn och sallad till  det var riktigt gott. Igår åt vi grillad lättrimmad hälleflundra som vi fått av Hasse den har han fiskat i Norge. Till det gjorde jag potatispuffar. Jag kokade potatisarna och sen pressade jag dom och blandade med äggula, gräslök salt och peppar och rullade sen in den i bakplåtspapper och lade den i frysen en stund och sen tog jag fram den och skar skivor som jag stekte och så gjorde jag en sås med lätt creme fraiche dill, gräslök, buljongtärning, vitt vin och peppar som jag kokade. det var en riktig festmåltid men så var det ju oxå lillördag. Himlans gott.

Jaa, ungefär så har dagarna sett ut hittils i veckan. Inga sensationer annat än att min rygg känns bättre och för mig betyder det allt....just nu. Det är visst den kallaste juni sedan 1876 då förstår ni huja, huja...


                           

Presentation


En blogg som handlar om mig min familj och mest matlagning

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards