keckes matblogg

Direktlänk till inlägg 1 mars 2015

Skidåkning , Vacker tass, Fika på Opalen och Åppa bojn

Av Chatarina Berglund - 1 mars 2015 17:49

Jaa, nu har det gått en vecka till och den här veckan har väl inte bjudit på det allra bästa vädret jaa, varmt har det varit men inte så mycket av den där varan som kallas sol..men nu när vi är inne i mars månad får vi hoppas på fina dagar med sol och det får gärna vara kallt på natten så det fryser på lite och sen sånt där riktigt vårväder som vi kan ha i mars..återstår att se.hur det blir.

Vi har även fått tillökning i släkten mina barnbarn har fått sin första kusin  en tjej som heter Elna och det är Robins lillasyster Lee och Andre som har fått en tjej och hon är så söt...

På tisdag var vi på Vacker tass med vårat sockergryn Molly och Sandra klippte klorna och klippte lite runt ögonen hon blev så fin. Och vi fikade vår lunch där i form av en varm macka med kaffe i väntan på Molly...

Senare på em blev det ett fika till på Opalen med mina jobbarkompisar från Björknässkolan det är alltid lika kul att träffa dom det blir en hel del skratt och prat om den tiden om vissa roliga händelser från Björknäs och jag lovar att jag har många, många roliga episoder från Björknäs..Det var Inga, Birgit, Britt-Inger, Karin,Ylva och jag den här gången...

Den här veckan har man ju åkt så mycket skidor så jag är alldeles slut. Det har varit stafett både damer och herrar och 1,5 mil för damer det var jobbigt att orka runt och 5-milen och sammanlagt har det blivit många mil och det tar på krafterna..I onsdags då hade vi en hemmadag med lite nytta bl a fixade vi en del återvinningsmaterial som vi sorterade mm.

Och till middag på onsdag åt vi köttfärslimpa, kokt potatis,stuvad vitkål , sallad och en god sås. Det var jättegott..

         

Torsdag åkte vi en tur till Älvsbyn och handlade och fikade på Centrumfiket en macka som fick bli vår middag

för den var rejäl..och god.

På fredag åkte våra grannar till Portugal på semester och Cilla bor här hos dom nu och sköter om deras katter.

Jag höll mig mest inomhus på fredag och Tommy han var ute med skotern och körde en del.

Och till middaag gjorde jag vårrullar av rispapper som jag fyllde med 2 olika fyllningar en ,med kött, svamp, risnudlar, lök, vitlök och ingefära och en med räkor,musslor, lök, paprika, vitlök, ingefära och risnudlar och till det en sallad och en god dipsås det var himlans gott...

Vi tittade ju så klart på Lets dance det var ju lite extra roligt när Stenmark skulle vara med...


    

På lördag ägnade jag mig åt V-75 som vanligt men det går tungt nu dåligt med vinster bara 4 rätt men då fick jag in DD och vann 650 kr ej att förakta men man vill ju sätta 7-an snart igen nya tag nästa lördag.

Till middag lagade jag lövbiff som jag fyllde med svampcreme och stekte sen några minuter på var sida och till det potatiskakor med lök, paprika, ost och kryddor, sallad , pepparsås och en broccoligratäng med ostsås och det smakade mycket bra.


       

Sen tittade vi på Melodifestivalen och det var  många låtar jag gillade och sen fick vi besök av Lasse en granne som hade skickat sin sambo till London i några dagar och han kände sig ensam och så kom även Cilla och hälsade på

och det var trevligt vi surrade om allt möjligt och skrattade en hel del och helt plötsligt så var kl 01.00 och vi plockade undan och kom i säng vid 2-tiden och våran Molly hon var så slut så hon somnade nästan innan hon hade lagt sig. Hon är van att sova någon stund då och då på kvällarna men det blev dåligt med det i går hon är alldeles för nyfiken och vill vara med när det kommer någon på besök..

Och nu är vi framme vid söndag och då sov vi till kl 10 huja,huja men skönt var det och Molly hon var fortfarnde trött så hon sov lite löngre..Och vädret är ju bra men lite blåsigt och ingen sol men man ser lite fler skotrar ute nu när det börjar våras...en del fiskar och då är det väl gäddan dom är ute efter en mycket underskattad fisk egentligen. Hasse hade fått en gädda i går som han fileeade och jag fick ena sidan fileead och klar att steka.

Och han tar även reda på gäddrommen och den är så himla god när han har vispat den och sköljt den vispat igen det är mycket jobb men rommen är jättegod...lika god som löjrom..

I dag har vi inte lagat någon speciell middag utan det blev rester från i fredags och i går..och det går bra det oxå..Jag har bakat knäckebröd det där enkla och goda men jag uteslöt linfröna den här gången och satte i lite lökpulver och parmesanost och det blev jättegott..

Nu ska vi snart titta på Farmen med tvekamp det blir kul att se vem Sylvia väljer att kämpa mot....




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Chatarina Berglund - 9 juni 2022 16:15

        Hej på er alla mina vänner nu ska jag blogga litegrann om det som hänt senaste tiden!   Vi väntar på den där gula härliga saken som strålar men den visar sig inte mycket men den lyser med sin frånvaro!  Vi vill ju sitta ute på ...

Av Chatarina Berglund - 11 maj 2022 17:00

  Vi hade en trevligValborgsmässoafton i och utanför Byagården i Alträsk med massor med folk  ! Majbrasa hade vi oxå och grilleldar för de som ville. Visålde även  hamburgare som grillades i en stor murrika. Och ett dignande fikabord med många  go...

Av Chatarina Berglund - 4 april 2022 16:00

Hej all mina vänner nu var det länge sedan jag bloggade men nu blir det lite grann om mat mm! Det händer ine så mcycket i Alträsk men ute i den stora världen händer det mycket tråkiga saker alla nyhetssändningar och andra program  handlar bara om a...

Av Chatarina Berglund - 16 januari 2022 17:00

  Hej svejs på er alla mina vänner och od fortsättning på det nya året 2022 ! Jaa det är ju fortfarande Covid ochmycket restriktioner det verkar aldrig ta slut! Nu är alla storhelger över Jul.Nyår och Trettondagshelgen nu blir nästa högtidpåsken o...

Av Chatarina Berglund - 13 december 2021 16:45

  HEJ sVEJS alla mina vänner nu är det länge sedan jag bloggade men ska försöka skriva ner lite grann men det händer inte så mycket numera! Vi håller oss hemmavid för det mesta! Någon tur tll stan ca 2ggr i veckan och handlar lite förnödenheter....

Presentation


En blogg som handlar om mig min familj och mest matlagning

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards