keckes matblogg

Direktlänk till inlägg 1 november 2015

Middag hos grannarna , 5 rätt på V-75 och pizza på Trescorona

Av Chatarina Berglund - 1 november 2015 19:45

Hej igen nu har jag skärpt till mig med bloggen nu är det bara 3 dagar sen jag bloggade sist. Jag måste ju börja med att skryta om vädret vad fint vi har sol och varmt 8-9 grader + det är ju fantastiskt just nu har vi 7 +grader.

Ett tunt istäcke hade ju lagt på sjön i början av  veckan men nu är det öppet igen...och vi fick passa Molly för hon ville gärna hoppa ut på isen men som tur är så lyssnar hon på oss när vi säger nej...

Fredag då var Tommy ute mest hela dagen och pysslade med lite av varje och en sväng till grannen och hjälpte han

lite..Jag höll mig inne och städade lite grann röjde ur några skåpar mm och dammsög mm. På kvällen var vi bjudna till grannen på middag och det var så god mat en förrätt med en liten paj fylld med räkor och löjrom mums och till varmrätt var det räksuffle oxå väldigt gott med sallad och god dryck en trevlig kväll som vanligt med en hel del skratt och surr...Nu är snart deras utbyggnad klar och det blir jättefint ljust och fint .Molly fick följa med och det gick jättebra med katterna dom har ju 2 st men varken Ferdinand eller Zamira  brydde sig om henne och inte hon om dom heller de är enkelt när det  funkar så bra...

Vi knallade hemåt nån gång vi 24-tiden nöjdamed kvällen och sällskapet.

Vi har nu startat en detektivbyrå och vi har fått en hel del jobb med en massa olika utredningar..då får vi se hur vi löser uppgifterna...

Lördag en fin dag igen och jag har ju V-75 på agendan lördagar och nog försökte jag på alla sätt med kuskar och hästar och allt man kan tänka sig men det är ju så att man ska inte ta bort hästar nää, man ska köra på första tanken för den är för det mesta den bästa men det blev bara 5 rätt och utdelningen 16 kr men det drog ju ihop till några kronor alltså extra spelpengar. Nya tag nästa vecka.. Brorsans gäng dom hade 7 rätt men dom är 5 st och dom får ju ändå några tusenlappar var bara att gratulera dom. Till middag åt vi en skinkstek som jag stekte på låg värme i 2,5 timme och till det potatismuffins, en god sås, sallad och ostgrtinerad purjolök..Det smakade bra..En lugn kväll med lite TV-tittande och sen sängen och boken..

         

Tommy har satt ut lite solrosfrön och lite annat och fåglarna är som galna och även ekorrarna igår jagade ekorren en skata och det var nära att skatan inte hann lyfta. Vi har även en räv som smyger omkring här på området och vi lade ut en massa bröd på en stubbe och det var slut på ett kick kan nog vara räven som hjölpt fåglarna och kurrarna med att få slut på det...

I dag söndag har det varit en blåsig dag men ändå varmt vi har tagit det rätt så lugnt idag jag har gjort skyltar till ljusstöpningen den 15 november och på em åkte vi runt sjön och satte upp alla dessa skyltar och sen åkte vi till Älvsbyn och käkade en pizza på Trescorona och det smakade så bra men på tok för mycket vi hade kunna dela på en jag och Tommy men det får vi tänka på nästa gång...


 

Nu blir det lite TV-tittande Allt för Sverige och Bron mm..

Tjingeling vi hörs  snart igen..


Morgonbild

   

Kvällsbild  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Chatarina Berglund - 9 juni 2022 16:15

        Hej på er alla mina vänner nu ska jag blogga litegrann om det som hänt senaste tiden!   Vi väntar på den där gula härliga saken som strålar men den visar sig inte mycket men den lyser med sin frånvaro!  Vi vill ju sitta ute på ...

Av Chatarina Berglund - 11 maj 2022 17:00

  Vi hade en trevligValborgsmässoafton i och utanför Byagården i Alträsk med massor med folk  ! Majbrasa hade vi oxå och grilleldar för de som ville. Visålde även  hamburgare som grillades i en stor murrika. Och ett dignande fikabord med många  go...

Av Chatarina Berglund - 4 april 2022 16:00

Hej all mina vänner nu var det länge sedan jag bloggade men nu blir det lite grann om mat mm! Det händer ine så mcycket i Alträsk men ute i den stora världen händer det mycket tråkiga saker alla nyhetssändningar och andra program  handlar bara om a...

Av Chatarina Berglund - 16 januari 2022 17:00

  Hej svejs på er alla mina vänner och od fortsättning på det nya året 2022 ! Jaa det är ju fortfarande Covid ochmycket restriktioner det verkar aldrig ta slut! Nu är alla storhelger över Jul.Nyår och Trettondagshelgen nu blir nästa högtidpåsken o...

Av Chatarina Berglund - 13 december 2021 16:45

  HEJ sVEJS alla mina vänner nu är det länge sedan jag bloggade men ska försöka skriva ner lite grann men det händer inte så mycket numera! Vi håller oss hemmavid för det mesta! Någon tur tll stan ca 2ggr i veckan och handlar lite förnödenheter....

Presentation


En blogg som handlar om mig min familj och mest matlagning

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards