keckes matblogg

Alla inlägg den 18 februari 2015

Av Chatarina Berglund - 18 februari 2015 18:37

I dag har det varit en riktigt härlig dag men solen försvann på eftermiddagen men det har varit varmt idag och just ingen blåst. En tur till Lillholmen och ute med Molly på isen och hon springer fort och långt om vi går till Lillholmen springer hon före och hinner fram till Lillholmen innan vi är halvvägs då vänder och kommer tillbaka till oss och sen springer hon tillbaka till holmen igen. Massor med motion får hon varje dag...

Sen har jag ägnat dagen åt lite bakning limpor bl a jag hittade ett recept på limpor som inte skulle jäsa utan man gjorde degen och sen bakade man ut den till limpor och satte in dom i kall ugn och gräddade dom 45 minuter då blir både jäsnigen och gräddningen i ett i ugnen. Mycket enkelt och Tommy har smakat och han tyckte den var god. Själv har jag inte smakat den ännu.När jag lika var igång med baketså bakade jag även hamburgerbröd det är ju bra att ha nu när man ska börja äta lunch ute när vädret tillåter då kan man grilla hamburgare på elden oj vad gott det ska bli. Och en sort till blev det och det är hotdogbröd men då är det där jäkla hålet som ska vara i dom hur man får till det man skulle ha något runt rör som tål värme och baka in det i bröden och sen dra ut det när man gräddat dom.

Jag har funderat en hel del på allt möjligt men jag har inte kommit på något bra ännu. Jag läste en blogg på datorn där det var en kvinna som oxå klurat på detta och hon gjorde helt enkelt så att hon bakade in korven i

brödet och sen drog hon ut korven och satte i dressing och  ketchup och sen ner med korven igen. Det kan ju gå bra om man ska äta den direkt. Sist jag provade baka hotdogsbröd då gjorde jag hål i dom när vi skulle äta dom men det var inte så lätt för ibland gick det hål på sidan så att dressingen rann ut där. Jaa, vilka funderingar man kan ägna sig åt, men jag kommer att klura vidare på detta. Rasmus han fick en hotdoggrill av oss till julklapp där man grillar både korven och brödet men dom där bröden som finns att köpa dom är jättedyra och finns inte överallt heller...

I övrigt har vi inte gjort så mycket. Till middag blev det morotssoppa med kräftost, lök, morötter, dill , buljong och räkor. Till det ostmackor (jag köpte en ost sist vi handlade med örter och tomat, jättegod)  ..Nu ska vi snart titta på Farmen , Mästerkocken och Biggest loser det är myckt nu..Ha en bra kväll ..Tjingeling


         

Presentation


En blogg som handlar om mig min familj och mest matlagning

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards