keckes matblogg

Alla inlägg den 22 april 2015

Av Chatarina Berglund - 22 april 2015 22:30

 Jaa denna morgon när vi slog upp våra blå då var det sol    men attans vad det blåste och det har det gjort

hela dagen och kalla vindar dessutom men då håller man sig inomhus i stället. Tommy har varit till tandhyg.i dag

för koll och  det gick bra... jag har bakat matbröd till Annas 40-årsfest det kan man göra i förväg och frysa in det funkar. Annars kan man inte göra så mycket flera dagar i förväg . Hasse har åkt till Norge för att fiska med några kompisar och Fredrik jobbar så dom hade lite problem med Ronja och vi lovade att vi skulle åka dit och släppa ut henne. Tommy åkte dit och hon låg och sov och var inte så noga med att gå ut men till slut sprang hon ut och gjorde sina behov och Tommy tänkte att då är vi ute en stund och tar en promenad men se icke ville hon det nää, in direkt och lade sig i sängen igen...och han lockade på henne och försökte få henne att busa lite men inte ville hon det. Fredrik säger att hon är jättesur hon är van att Hasse och hon går en långpromenad varje morgon. Men nu går Fredrik en promenad med henne när han kommer hem  på em och det gillar hon..och då kommer dom ofta hit och hälsar på Molly...

Till middag lagade jag kålpudding, kokt potatis, rårivna morötter och lingonsylt hujedamej vad gott det är.

Vi såg renar som promenerade över sjön till andra sidan och så gick dom där och åt någonting  sen promenerade dom tillbaka till vår sida igen och gick upp vid Cillas stuga..Och när Tommy åkte upp och hämtade posten då var dom uppe vid postlådorna och jag sa, att dom skulle väl oxå hämta posten...

Jag har nu packat ner brödet i plastpåsar och lagt det i frysen..Landvaken blir större och större från att i söndags varit ca 2 m är det nog ca 8-10 m nu. Det händer lite varje dag ...Vi skulle kunna ta ett dopp om vi ville men nää, vi vill inte...lite för kallt ännu..Molly är lite fundersam hon är ju van attspringa ut på isen flera gånger per dag men nu är det ju öppet vid land så hon tvärstannar och funderar och vi är rädd att hon ska ta ett skutt rakt ut i vattnet men det har inte hänt ännu. Vill helst inte att det händer heller..

Nu blir det lite TV-tittande Halv åtta hos mig, Mästarkocken (de små)dom är ju så himla duktiga barnen så man fattar inte. Vilket intresse dom har jag känner igen mig från det jag var liten jag var oxå väldigt intresserad av matlagning redan då...

Jag lägger in lite bilder från mina planteringar som jag gjorde i söndags...


       


 


 

   

Presentation


En blogg som handlar om mig min familj och mest matlagning

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards