keckes matblogg

Alla inlägg den 25 januari 2016

Av Chatarina Berglund - 25 januari 2016 18:00

Hej igen nu är jag här igen oj, vad jag har  börjat blogga ofta nu...I dag vaknade vi rätt så tidigt och fikade som vanligt våra mackor och kaffe och så en koll i NSD..Fåglarna är i full gång och nu har vi ju även Frans vår lilla hermelin vi måste kolla på men vi såg inte till han i morse...Det var bara - 9 på morron oh, vad härligt det är. Vi åkte till stan en sväng i dag och handlade på Willys och på Dollar. Jag har inte varit till stan  på hela förra veckan så man börjar känna att nu måste man ut och träffa lite folk så man inte blir folkskygg för i Alträsk vimlar det ju inte precis av folk..Dollar har haft slut på många varor en längre tid och vi brukar köpa ben till Molly för dom är billiga men dom har haft slut i flera veckor nu..Men grannen vår hade varit där i torsdags och då hade dom fått hem en massa ben och annat så då var vi tvungen och åka och hamstra så vi klarar oss ett tag..men det var redan sålt en hel del det är många som handlar till sina hundar på dollar för det billiga priset.

Vilken skillnad det är nu när man släpper ut Molly hon vill vara ute länge och springa i snön och hon hoppar flera meter och landar i snön så hela hon är full i snö men roligt tycker hon att det är...

Jag har inte hört ett ljud från det där företaget som lurar folk på pengar eller stjäl folks pengar jag har mailat igen väldigt arga mail men inte ett ljud..Dom verkar inte gå att skrämma  med något alls varken polis, plus eller svartlistning..Jag undrar hur många dom lurat det kan väl inte bara vara mig..Jag såg att det var flera som blivitlurade på Tradera dom hade köpt sådana där grönsakshackare Nicer- Dicer och betalat och inte fått någon vara så de kanske är samma som lurat mig..Jag ska ringa i morgon till konsumentvägledaren och hör med henne vad man kan göra..Sånt där tar alldeles för mycket energi.....och den energin kan man lägga på annat....

Till middag i dag har vi ätit pulled pork på fläskkarre stekte det flera timmar  på låg värme och det var så mört när man drog isär det och till det hamburgerbröd, dressing sallad, tomater smågurkor och picklad lök det var väldigt gott..


     



Idag har vi ju inte sett så mycket sol men     har varit upppe 5 timmar och 45 min--7 minuter längre än i går...

bara    159 dagar till Midsommarafton




Presentation


En blogg som handlar om mig min familj och mest matlagning

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards