keckes matblogg

Direktlänk till inlägg 1 juni 2014

Travlördag och söndag

Av Chatarina Berglund - 1 juni 2014 20:19

Jaa, vädret har väl inte varit så strålande precis med regn på lördag och idag ok med växlande sol och moln.

Jag har planterat om mina krukväxter idag det ska man visst göra i februari men då är det ju så kallt så man kan inte vara ute. Det är ju rätt så grisigt jobb så det är skönt att vara ute och när man gör det. Men lite dåligt samvete fick jag när jag såg att det bara var rötter i krukorna och inte så mycket jord, men nu har dom fått rejält med bra jord så nu ska dom väl sätta fart.

V-75 igår gick väl inte så bra  det blev 5 rätt på de 3 C-s rad och bara 4 på mitt eget. 75 kr fick vi 3 C inte mycket att hurra för.  På fredag åt vi grillade revbensspjäll som jag förkokat först och sen penslade vi dom med glaze när vi grillade dom, kokt potatis, sås och sallad. Mycket gott..Christer och Chatrine var över en sväng och hälsade på och vi surrade om allt möjligt. Dom har åkt till Turkiet en vecka till Side. Dom får säkert en underbar vistelse där. Med sol,  bad och god mat..

Till middag igår åt vi helstekt fläskkarre, potatisbullar fyllda med paprika, lök, vitlök och ost. Sallad och stekt vitkål med lök, paprika och chili. Det smakade väldigt gott.

Jag var jättetrött igår kväll och frusen kändes nästan som jag höll på att bli sjuk men jag lade mig före kl 22 hör och häpna, inte ofta det händer. Men på morgon när jag vaknade kände jag mig väldigt pigg och utvilad. Skönt.

Idag åkte vi en sväng med bilen och styrde kosan till Sikfors Camping för att äta en god middag där men det blev inte så gott som vi trott. Dom hade inte så mycket att välja på så det blev grillbiff, pommes, sallad och persiljesmör. Smakade ungefär som köpta hamburgare fast lite avlånga till formen. Och Tommy ville ha stekt potatis till , men det gick inte. Sen började hon  städa och sopa golvet medan vi satt och åt inte så trevligt. Vi var där 16.30 och dom stängde 18 och vi var klara 17.30 så hon kunde sopat när vi gått därifrån.Vi har varit dit och ätit många gånger tidigare men då var det andra ägare och dom brukar ha jättegod mat och även väldigt trevliga brukar dom vara, men nää det blir nog inget mer besök där..

Nu är vi lite lata ikväll med lite TV-tittande mmmm..

Helt plötsligt har maten sjunkit efter och vi blev så sugna på varma mackor....ska bli gott till kvällsfika!!!!


                       



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Chatarina Berglund - 9 juni 2022 16:15

        Hej på er alla mina vänner nu ska jag blogga litegrann om det som hänt senaste tiden!   Vi väntar på den där gula härliga saken som strålar men den visar sig inte mycket men den lyser med sin frånvaro!  Vi vill ju sitta ute på ...

Av Chatarina Berglund - 11 maj 2022 17:00

  Vi hade en trevligValborgsmässoafton i och utanför Byagården i Alträsk med massor med folk  ! Majbrasa hade vi oxå och grilleldar för de som ville. Visålde även  hamburgare som grillades i en stor murrika. Och ett dignande fikabord med många  go...

Av Chatarina Berglund - 4 april 2022 16:00

Hej all mina vänner nu var det länge sedan jag bloggade men nu blir det lite grann om mat mm! Det händer ine så mcycket i Alträsk men ute i den stora världen händer det mycket tråkiga saker alla nyhetssändningar och andra program  handlar bara om a...

Av Chatarina Berglund - 16 januari 2022 17:00

  Hej svejs på er alla mina vänner och od fortsättning på det nya året 2022 ! Jaa det är ju fortfarande Covid ochmycket restriktioner det verkar aldrig ta slut! Nu är alla storhelger över Jul.Nyår och Trettondagshelgen nu blir nästa högtidpåsken o...

Av Chatarina Berglund - 13 december 2021 16:45

  HEJ sVEJS alla mina vänner nu är det länge sedan jag bloggade men ska försöka skriva ner lite grann men det händer inte så mycket numera! Vi håller oss hemmavid för det mesta! Någon tur tll stan ca 2ggr i veckan och handlar lite förnödenheter....

Presentation


En blogg som handlar om mig min familj och mest matlagning

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards