keckes matblogg

Direktlänk till inlägg 10 februari 2015

En underbar dag med soool och värme...

Av Chatarina Berglund - 10 februari 2015 18:20

Jaa, vilken fin dag det har varit med sol och takdropp + 5 grader det är det här vi längtat efer varje dag och helt plötsligt händer det...En del av den snö vi hade kvar på taket rasade i natt och det brakade och jag vart så rädd så jag trodde det var renflocken som var på väg in men det var det inte som  tur var. Men lite halt är det ju då i stället men det får vi ta det finns ju broddar..

Jag ringde separett på morgon för att höra hur vi gör med vår toa och dom ville ha ner den för att kolla och då skulle dom byta ut elementet för det har tydligen kommit ett som är bättre och förbränner bättre och sen skulle dom uppgradera den så nu skulle hon skicka en lånetoalett och sen får vi skicka ner våran för rep och det tar säkert en månad men då får vi ju låna en förbränningstoalett under tiden..

Tommy har skottat fram fyrhjulingen i dag och startat den och provkört den och den funkade bra..Och jag och Tommy samt Molly har varit ute och promenerat och busat en del hon vill aldrig gå in..

Jag drömmer mycket nu för tiden på nätterna en natt drömde jag att Holmgrens kom hit och var så sugen på pizza och ja visst ok inga problem tyckte jag men det var ju så att jag var tvungen göra pizzadeg och allt vi skulle ha på pizzan var i frysen och det var inte heller något problem men det tog ju lite tid och väldigt rörigt blev det med allt och sen spillde dom ut en liter söt apelsinsaft på golvet och jag tänkte bara på att hur länge kommer det här att kleta för det är ju lite svårt att få bort..men det var bara en dröm som tur var..

Och en annan natt drömde jag att det kom en massa människor hit och vi kände inte alla och dom skulle lämna friggebodan som jag hade beställt som man kopplade bakom bilen nää, men hallå vi har ju inte ens drag på vår bil nää. men det var det som var det fina man behövde inget drag utan det var en platta som man fäste under friggeboden men hur den sen skulle hållas fast har jag ingen aning för vi kom aldrig så långt och tur att jag vaknade och upptäckte att det var bara en dröm och himmel så glad jag blev när det inte var sant..ochjag var tvungen väcka Tommy och fråga om han beställt någon friggeboda som man sätter fast bakom bilen nää han höll på skratta ihjäl sig...

Sen på em har jag ägnat mig åt middagen som blev stekt fisk, kokt potatis, rårivna mörötter, broccoli och en sås med saffran, creme fraiche ,lök, morötter,dill mm och det smakade väldigt bra...

Och snart ska vi kolla Farmen , Bygglov, Biggest Loser och Wentworth ......

Nu är det ett år sen vi hämtade Molly tänk vad ett år går fort...


 



Hon är absolut ingen linslus det är svårt att få en bild på henne... 

 


         

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Chatarina Berglund - 9 juni 2022 16:15

        Hej på er alla mina vänner nu ska jag blogga litegrann om det som hänt senaste tiden!   Vi väntar på den där gula härliga saken som strålar men den visar sig inte mycket men den lyser med sin frånvaro!  Vi vill ju sitta ute på ...

Av Chatarina Berglund - 11 maj 2022 17:00

  Vi hade en trevligValborgsmässoafton i och utanför Byagården i Alträsk med massor med folk  ! Majbrasa hade vi oxå och grilleldar för de som ville. Visålde även  hamburgare som grillades i en stor murrika. Och ett dignande fikabord med många  go...

Av Chatarina Berglund - 4 april 2022 16:00

Hej all mina vänner nu var det länge sedan jag bloggade men nu blir det lite grann om mat mm! Det händer ine så mcycket i Alträsk men ute i den stora världen händer det mycket tråkiga saker alla nyhetssändningar och andra program  handlar bara om a...

Av Chatarina Berglund - 16 januari 2022 17:00

  Hej svejs på er alla mina vänner och od fortsättning på det nya året 2022 ! Jaa det är ju fortfarande Covid ochmycket restriktioner det verkar aldrig ta slut! Nu är alla storhelger över Jul.Nyår och Trettondagshelgen nu blir nästa högtidpåsken o...

Av Chatarina Berglund - 13 december 2021 16:45

  HEJ sVEJS alla mina vänner nu är det länge sedan jag bloggade men ska försöka skriva ner lite grann men det händer inte så mycket numera! Vi håller oss hemmavid för det mesta! Någon tur tll stan ca 2ggr i veckan och handlar lite förnödenheter....

Presentation


En blogg som handlar om mig min familj och mest matlagning

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards