keckes matblogg

Direktlänk till inlägg 11 februari 2015

+ grader, Stadstur och Regn...

Av Chatarina Berglund - 11 februari 2015 18:11

I går kväll när vi gick och la oss då blåste det så fruktansvärt här det var storm tror jag det är aldrig roligt när det blåser jag avskyr blåsten..Det började vid 21-tiden när vi skulle se Biggest Loser då for bilden på vår TV och det blev såna där färgrutor hela tiden och så var det bra bild en stund men sen efter en stund var det samma igen..Vi har ju parabol och när det blåser så där mycket då blir det ofta problem .. Men då kom jag på att vi kan  se via TV-4 play med hjälp av en HDMI-kabel som vi kopplade till datorn och sen till vår TV och vips så kunde vi titta på

 Biggest Loser utan problem och dessutom slippa alla pauser..perfekt. Och samma gjorde vi när vi skulle titta på Wentworth....På morgon när vi vaknade vid 7.30 då hade det slutat blåsa tack och lov...Det var + 7 grader när vi la oss i går kväll och på morgon var det +4. Det är konstigt det känns som vårväder med takdropp och all snö som låg på uthustaken har nu rasat av och halkigt som fanken ,tyvärr..Vi åkte en sväng till stan och handlade och det var riktigt halt efter vägen och de flesta bilar körde sakta men det finns ju alltid dårar som är ute. och kör om och sladdar förbi en, med fara för andras och sitt eget liv....

 Jag fick ett sms från Kicki och Tobbe med en inbjudan till ärtsoppsmiddag med punch på Lördag alla hjärtans dag det är en tradition som dom kör varje år den dagen men...den skulle serveras på Lisboa camping i Lissabon och det är ju inte precis nästgårds så vi tackade nej tyvärr. Dom är ju ute på resa med Husbilen och har varit borta sen i oktober och väntas komma hem i slutet av april..Vi får äta ärtsoppan hemma den här gången..

När vi åkte hem från stan regnade det rejält hela vägen hem och även här i Alträsk..

Och all den snö som vi fick har ju nu sjunkit till hälften ca, efter några dagar med + grader

Jag började med middagen eftersom kl började bli middagstid och magen kurrade och det blev pasta med en gräddig sås med räkor, musslor, paprika, lök , vitlök och dill samt lite grönsaker till det, mycket gott var det..

Nu blir det snart Farmen, Mästerkocken. biggest loser och Wentworth


Tjingeling...


            


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Chatarina Berglund - 9 juni 2022 16:15

        Hej på er alla mina vänner nu ska jag blogga litegrann om det som hänt senaste tiden!   Vi väntar på den där gula härliga saken som strålar men den visar sig inte mycket men den lyser med sin frånvaro!  Vi vill ju sitta ute på ...

Av Chatarina Berglund - 11 maj 2022 17:00

  Vi hade en trevligValborgsmässoafton i och utanför Byagården i Alträsk med massor med folk  ! Majbrasa hade vi oxå och grilleldar för de som ville. Visålde även  hamburgare som grillades i en stor murrika. Och ett dignande fikabord med många  go...

Av Chatarina Berglund - 4 april 2022 16:00

Hej all mina vänner nu var det länge sedan jag bloggade men nu blir det lite grann om mat mm! Det händer ine så mcycket i Alträsk men ute i den stora världen händer det mycket tråkiga saker alla nyhetssändningar och andra program  handlar bara om a...

Av Chatarina Berglund - 16 januari 2022 17:00

  Hej svejs på er alla mina vänner och od fortsättning på det nya året 2022 ! Jaa det är ju fortfarande Covid ochmycket restriktioner det verkar aldrig ta slut! Nu är alla storhelger över Jul.Nyår och Trettondagshelgen nu blir nästa högtidpåsken o...

Av Chatarina Berglund - 13 december 2021 16:45

  HEJ sVEJS alla mina vänner nu är det länge sedan jag bloggade men ska försöka skriva ner lite grann men det händer inte så mycket numera! Vi håller oss hemmavid för det mesta! Någon tur tll stan ca 2ggr i veckan och handlar lite förnödenheter....

Presentation


En blogg som handlar om mig min familj och mest matlagning

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards