keckes matblogg

Direktlänk till inlägg 17 februari 2015

Trescorona, Hemmadag och Fettisdag

Av Chatarina Berglund - 17 februari 2015 17:57

I söndags då var vi till Älvsbyn och åt på Trescorona jag åt oxfile på spett med grillade grönsaker och stripes och Tommy entrecote och stekt potatis och allt var jättegott. Det var vädligt mycket folk där vi har aldrig varit där när det har varit så många matgäster där. Det var ett hocheylag från Gällivare som hade sprelat match i Älvsbyn. Som tur var hade dom tydligen förbeställt pizza och hamburgare så det gick väldigt snabbt att portionera ut allt..

   

Sen åkte vi hem och tittade på Farmen när Ros-Marie förlorade tvekampen med sågen mot Ida...

V-75 i lördags där fick vi 5 rätt på båda systemen men ingen utdelning nu går det lite tungt med vinsterna ingen 7-a på länge men nya tag nästa lördag..Till middag på lördag gjorde jag wienersnitzel, pommes squares , persiljesmör och sallad mycket gott..

               


På måndag när vi vaknade vid 7.30 och steg upp och fikade mackor, kaffe och ägg då  var det sol och fint -8 och väldigt vackert..men sen när Tommy hämtade tidningen och lite ved för at elda en brasa då blåste det sååå kalla vindar tyckte han. Vi tänkte ju så klart på Lillholmen..Vi var ute på isen och busade med Molly och promenerade till Lillholmen men vinden låg på rakt mot holmen där vi satt så det var inte skönt men man höll sig varm när man rörde sig och ändå var det bara - 2 under dagen men det var vinden som var kall vi var ute ett par timmar sen gick vi in och kokade kaffe och åt en varm macka det smakade bra.

Sen höll vi oss inomhus och lagade middag och det blev köttfärssås , spagetti och sallad det var jättegott..


           



   

 

Tisdag i dag då var det en mulen dag när vi slog upp våra ögon och -2 bara men samma kalla vind i dag oxå.

Vi åkte en sväng till stan och handlade och hämtade ett paket på Coop och sen åkte vi hem och var ute en stund med Molly på isen så hon fick springa  och busa..och det gjorde hon en sväng tillLillholmen och sen tillbaka och en sväng till med samma ruggiga fart men det är bra på isen det finns inget hon kan springa på där.

Sen har jag lagat middag och idag är det ju fettisdag och då måste man ju bara äta bruna bönor , stekt fläsk och korv och gott var det men inga semlor ..Jag äter inte semlor men inte ens Tommy var sugen på semlor, mycket konstigt...Förr när vi gick i skolan då var vi lediga på fettisdag och var ute och åkte skidor hela dagen och en massa gott med i ryggan som vi kunde fika..

Vi tittade på GO kväll och där var det en som gjorde fodral till smartphone och läsplattor mm av pärmarna från gamla böcker hon limmade till och med dit en dragkedja så den gick att stänga och en annan hon tog reda på alla sopor och gjorde smycken  av olika slag och sydde klänningar av plastpåsar typ såna som vi köper när vi handlar  på ica, coop m fl.. hon klippte remsor och sydde veck och sen använde hon någon gammal virkad duk upptill och det var volanger dom såg ut som riktiga nobelfestklänningar Oj, vilka kreativa människor det finns men där går nog gränsen jag tror inte jag ska börja med denna hobby.

Farmen har vi oxå sett,Bygglov och Biggest loser..Nu blir det inte mer bara 121 dagar till MIDSOMMAR..


     




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Chatarina Berglund - 9 juni 2022 16:15

        Hej på er alla mina vänner nu ska jag blogga litegrann om det som hänt senaste tiden!   Vi väntar på den där gula härliga saken som strålar men den visar sig inte mycket men den lyser med sin frånvaro!  Vi vill ju sitta ute på ...

Av Chatarina Berglund - 11 maj 2022 17:00

  Vi hade en trevligValborgsmässoafton i och utanför Byagården i Alträsk med massor med folk  ! Majbrasa hade vi oxå och grilleldar för de som ville. Visålde även  hamburgare som grillades i en stor murrika. Och ett dignande fikabord med många  go...

Av Chatarina Berglund - 4 april 2022 16:00

Hej all mina vänner nu var det länge sedan jag bloggade men nu blir det lite grann om mat mm! Det händer ine så mcycket i Alträsk men ute i den stora världen händer det mycket tråkiga saker alla nyhetssändningar och andra program  handlar bara om a...

Av Chatarina Berglund - 16 januari 2022 17:00

  Hej svejs på er alla mina vänner och od fortsättning på det nya året 2022 ! Jaa det är ju fortfarande Covid ochmycket restriktioner det verkar aldrig ta slut! Nu är alla storhelger över Jul.Nyår och Trettondagshelgen nu blir nästa högtidpåsken o...

Av Chatarina Berglund - 13 december 2021 16:45

  HEJ sVEJS alla mina vänner nu är det länge sedan jag bloggade men ska försöka skriva ner lite grann men det händer inte så mycket numera! Vi håller oss hemmavid för det mesta! Någon tur tll stan ca 2ggr i veckan och handlar lite förnödenheter....

Presentation


En blogg som handlar om mig min familj och mest matlagning

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards