keckes matblogg

Direktlänk till inlägg 5 mars 2015

Storhedensväng och Lillholmen

Av Chatarina Berglund - 5 mars 2015 17:05

I går onsdag var det ett väldigt gråmulet väder och inte kände man riktigt för att vara ute. Vi fikade som vanligt kaffe och det blev ju smörgåstårta till fikat mycket gott...Vi läste som vanligt NSD och ett jäkla tjatande var det om vädret om att aldrig får vi se solen, och gud vad trist det är och ändå är det vår och det här som kallas den 5-e årstiden ska den vara så här då kan vi lika gärna vara utan den. Men oj,oj vad vi tyckte synd om oss själva vi 2 pensionärer som har all tid i världen och kan hitta på andra roliga saker även om vädret inte är bra..Nää nu får vi skärpa till oss och det gjorde vi för helt plötsligt sa Tommy att han tänkte då åka en sväng till Storheden och undrade om jag ville hänga med på en tur. Jaja men svarade jag snabbt och utan minsta tvekan och så blev det.

Jaha då hade vi tänkt köra Centralvägen och över Selet och Sandnäset nähä då kom nästa bakslag bommarna stängda på Centralvägen och då blev det dessa jäkla militärer som fick sig en utskällning. Men herre gud måste dom ha stängt och skjuta nu igen det är då ändå märkligt att kronan har så mycket pengar att leka upp. Det har ju varit stängt i flera veckor och jag sa att nog är det konstigt att dom inte är lediga och leker med sina barn i stället för att leka här i skogarna kring oss nu när skolorna har sportlov haha...Är verkligen allt detta på grund av dåligt väder att man retar sig på allt...Väl frammei Luleå så åkte vi ÖB och handlade lite grann sen på ICA-Maxi

och då kom nästa bakslag vi kör in på ICA-Maxi och det fanns en hel del lediga parkeringar och även flera lediga på familjeplatserna och före oss var det en bil och jag sa han ska säkert parkera på en av familjeplatserna men nää han fortsatte och vi parkerade faktiskt på en av familjeplatserna och så kom den bilen ett varv till och vevade ner rutan och undrade om vi var en familj joo, svarade jag det är klart vi är och hund har vi oxå men undrade vi det finns ju flera platser jaja, muttrade han och körde i väg till en annan parkering och sen satt han bara i bilen han klev aldrig ur och det kanske var tur för då kanske jag hade gett han en smäll..Nää visst är det fel att parkera på dom platserna men eftersom det var flera lediga så tyckte vi det spelar ingen roll och vi skulle då aldrig säga til någon som gjorde det heller....Så igår var det en sån där bitchig dag inte bara för oss utan för andra oxå...Vi handlade på Maxi och åt en grillad korv där och sen styrde vi kosan hemåt och på hemvägen såg vi en vacker solnedgång men vi så aldrig uppgången den var nog samtidigt som nedgången men vackert var det..

Och sen blev det liteTV-tittande och med kaffe och tillbehör...


 Jag följde solnedgången med kamera hela vägen hem man vet aldrig när man får se den nästa gång...
         
Hemma och då hade den nästan gått ned helt....


På morgon när vi vaknade var det sol,sol     oj vad härligt, äntligen den gula, granna du kan väl stanna

några dagar.. - 5 grader var det....Och i dag fyller min svägerska år GRATTIS Kristina men jag säger inte hur många år hon fyller...Vi fikade som vanligt kaffe,  mackor och ägg och gott smakade det. Det var en helt annan jargong vid frukostbordet denna morgon tänk vad solen kan förändra allt till det positiva..Vi började genast prata om Lillholmen och så blev det Tommy åkte dit och eldade och jag packade picknickkorgen med kaffe, mackor, hamburgare med alla tillbehör och lite käk till Molly och vatten. Sen promenerade vi dit och Molly hon skuttade och sprang kors och tvärs och hon var oxå lycklig över solen säkert..Härligt nu ska vi elda och dricka kaffe och steka hamburgare till lunchmiddag och bara njuta av denna underbara dag med strålande sol   

Och härligt var det och vi besök av Hasse som var ute och fiskade. Molly hon sprang runt på holmen och luktade överallt och renarna har ju varit där och det kände hon säkert..Vi drack kaffe och sen grillade vi hamburgare och så lite kaffe igen och njööt i fulla drag och humöret på topp..Jag har varit till Lillholmen tidigare i vinter men det här var min första hamburgare intagen där och det kändes mycket bra  och god var den och hemgjorda var dom oxå av högrev som jag malt själv alltså extra goda.....

Sen promenerade vi hem och vi var så nöjda med dagen och hoppas på flera sådan fina dagar med mys på Lillholmen....

Tommy åkte sen till Anna och Robins stuga för dom var där i dag och höll på att jobba och Tommy skulle hjälpa Robin att  bära in en kyl och frys som dom köpt...Anna var oxå ledig i dag och i morgon så då hinner dom en del..

Och Molly och jag var hemma och hon var så slut efter dagen så hon slängde sig ner i sovande ställning när vi kom in...

Sen blir det lite TV-tittande Farmen , Antikrundan mm

Nu är det bara 106 dagar kvar till MIDSOMMARAFTON.....



 


    



 

 

 

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Chatarina Berglund - 9 juni 2022 16:15

        Hej på er alla mina vänner nu ska jag blogga litegrann om det som hänt senaste tiden!   Vi väntar på den där gula härliga saken som strålar men den visar sig inte mycket men den lyser med sin frånvaro!  Vi vill ju sitta ute på ...

Av Chatarina Berglund - 11 maj 2022 17:00

  Vi hade en trevligValborgsmässoafton i och utanför Byagården i Alträsk med massor med folk  ! Majbrasa hade vi oxå och grilleldar för de som ville. Visålde även  hamburgare som grillades i en stor murrika. Och ett dignande fikabord med många  go...

Av Chatarina Berglund - 4 april 2022 16:00

Hej all mina vänner nu var det länge sedan jag bloggade men nu blir det lite grann om mat mm! Det händer ine så mcycket i Alträsk men ute i den stora världen händer det mycket tråkiga saker alla nyhetssändningar och andra program  handlar bara om a...

Av Chatarina Berglund - 16 januari 2022 17:00

  Hej svejs på er alla mina vänner och od fortsättning på det nya året 2022 ! Jaa det är ju fortfarande Covid ochmycket restriktioner det verkar aldrig ta slut! Nu är alla storhelger över Jul.Nyår och Trettondagshelgen nu blir nästa högtidpåsken o...

Av Chatarina Berglund - 13 december 2021 16:45

  HEJ sVEJS alla mina vänner nu är det länge sedan jag bloggade men ska försöka skriva ner lite grann men det händer inte så mycket numera! Vi håller oss hemmavid för det mesta! Någon tur tll stan ca 2ggr i veckan och handlar lite förnödenheter....

Presentation


En blogg som handlar om mig min familj och mest matlagning

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards