keckes matblogg

Direktlänk till inlägg 23 mars 2015

Middag med Rasmus och Linnea och Tur igen....Mobilkrasch...

Av Chatarina Berglund - 23 mars 2015 19:00

Lördag vaknade vi till en fin dag med soool igen lite kallt blåste det och -grader på natten...

Tommy åkte i väg till Anna och Robins stuga för fortsatta äventyr där och Molly och jag var hemma och jag ägnade mig åt V-75 och försökte att fixa den där 7-an igen men som ni vet så är det inte lätt med alla dessa hästar och kuskar och dessutom gick det den här gången i Norge. Och om man inte kan tippa de svenska hästarna och kuskarna hur ska man då kunna klara de Norska...Men se den här gången gicket bra igen 7 rätt och en massa 6-or och även DD satte jag så fick jag sammanlagt 12 500 det får man väl vara  nöjd med. På de 3 C-nas system blev det tyvärr bara 6 rätt och 65 och vi hade 5 st kr så sammanlagt 325 kr på det systemet...nu har det nog turen vänt igen 2 st  7-or på raken...Nya tag nästa lördag...

Vi fick besök av  Rasmus och Linnea på em och dom skulle sova över här men det var problem med elementet i vår gäststuga så det blev att dom sov i Anna och Robins stuga i stället.Det var en rolig överraskning att dom kom och hälsade på. Dom var ute med Tommys skoter och körde över till södra sidan och hälsade på en kompis som var hos sin mormor och morfar..

Dom åt middag här och det blev utskuren biff med potatisrundlar, hemgjord bernaisesås, sallad och till efterrätt gjorde vi mug cake med nutella i micron och allt var jättegott. Så enkelt att göra en efterrätt i micron i en kopp bara med 4 msk socker, 4 msk mjöl, 1 ägg, 3 msk kakao (vi tog några bitar blockchoklad i stället) 3 msk mjölk, 3 msk matolja och 1/2 dl nutella och sen blandar man ihop allt och fördelar det i koppar fyll koppen til 3/4 delar och sen in i micron  på full effekt i ca 1 min och 30 sek..

Tommy,Rasmus och Linnea tyckte det var jättegott...och enkelt..

Sen tittade vi lite på TV och sen åkte Rasmus och Linnea till deras stuga och sov....


             


På söndag när vi vaknade var det vitt på marken det hade kommit lite snö,onödigt men kanske bra för isen att det blir kanske bättre fäste det var riktigt blankis tidigare på en del ställen.

Rasmus och Linnea dök upp vi 10.45 och då blev det frukost med hembakt bröd och hemgravad lax, rostbiff och potatissallad mm. Efter det så hämtade Anna dom vid 12.30 för Linnea skulle hem och plugga.

Vi tyckye så synd om Ludde för han skulle åka skateboard eller  liknande till Ica på lördagsem och handla lite godis mm och när han kom fram till ICA upptäckte han att telefonen inte låg i fickan så han gick samma väg tillbaka och där låg hans Iphone men den var inte vad den varit hade nog oxå blivit överkörd av en bil. Jaa, när Anna berättade det såå tyckte vi så synd om honom så jag kollade genast på blocket och hittade en som var jättefin för 2 000 så jag ringde till han som sålde den och den fanns kvar och jag bestämde då att jag skulle köpa den men  dom var i Kalix så vi skulle få hämta den på måndag och dom bor i Sunderbyn..

Anna bjöd oss på middag lax i ugn med kokt potatis, kräfttzatziki, sallad och stekta champinjoner oh...gud vad gott det var ...Mums, mums..

Sen åktevi hem och tittade på Farmen som inte blev som jag trott men vi får se ikväll då verkar de gamla farmarna dyka upp igen...

 

Måndag  i dag då vaknade vi redan vi 06.30 och kände oss riktigt pigga och då blev det kaffe och mackor och NSD

en bra morgon med 1 -grad. Vi gjorde oss sen klara för att åka till Sunderbyn och hämta telefonen jag rige på. och vi hittade gatan påen gång och telefonen var såå fin så den var som ny inte en skråma någonstans och alla tillbehör och orginalkartongen fanns oxå kvar..Sen åkte vi förbi Storheden och handlade och tog ett fika på Trend cafe kaffe och smörgås det blev lunchen ochsen drog vi tillbaka till Boden och åkte förbi Anna och Robin och då kom Ludde precis från skolan så han fick sin nya telefon oj,oj vad glad han blev hela ansiktet sken som en sol...Det var riktigt roligt att se..Sen beställde vi mat från Arctic Thai och Grill och bjöd Holmgrens på middag .Tommy och Rasmus hämtade den och vi åt då tillsammans med dom och det var grillad kyckling, fläskfile med nudlar och grönsaker, skrovmål, kyckling äggnudlar med grönsaker och cashewnötter och ett Kiruna meal med hamburgare, bacon ost, souvas, dressing mm och stripes och man får så mycket mat så jag orkade inte äta mer än hälften av min kyckling..

Och nu är vi hemma och mätta är vi och nu väntar vi på att farmen snart ska börja ..och lite annat på TV oxå..

Och nu är det bara 89 dagar kvar till MIDSOMMARAFTON...Härlgt






 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Chatarina Berglund - 9 juni 2022 16:15

        Hej på er alla mina vänner nu ska jag blogga litegrann om det som hänt senaste tiden!   Vi väntar på den där gula härliga saken som strålar men den visar sig inte mycket men den lyser med sin frånvaro!  Vi vill ju sitta ute på ...

Av Chatarina Berglund - 11 maj 2022 17:00

  Vi hade en trevligValborgsmässoafton i och utanför Byagården i Alträsk med massor med folk  ! Majbrasa hade vi oxå och grilleldar för de som ville. Visålde även  hamburgare som grillades i en stor murrika. Och ett dignande fikabord med många  go...

Av Chatarina Berglund - 4 april 2022 16:00

Hej all mina vänner nu var det länge sedan jag bloggade men nu blir det lite grann om mat mm! Det händer ine så mcycket i Alträsk men ute i den stora världen händer det mycket tråkiga saker alla nyhetssändningar och andra program  handlar bara om a...

Av Chatarina Berglund - 16 januari 2022 17:00

  Hej svejs på er alla mina vänner och od fortsättning på det nya året 2022 ! Jaa det är ju fortfarande Covid ochmycket restriktioner det verkar aldrig ta slut! Nu är alla storhelger över Jul.Nyår och Trettondagshelgen nu blir nästa högtidpåsken o...

Av Chatarina Berglund - 13 december 2021 16:45

  HEJ sVEJS alla mina vänner nu är det länge sedan jag bloggade men ska försöka skriva ner lite grann men det händer inte så mycket numera! Vi håller oss hemmavid för det mesta! Någon tur tll stan ca 2ggr i veckan och handlar lite förnödenheter....

Presentation


En blogg som handlar om mig min familj och mest matlagning

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards