keckes matblogg

Alla inlägg den 4 oktober 2015

Av Chatarina Berglund - 4 oktober 2015 12:30

Jaa då är det dax igen att skriva lite grann. I dag fredag då gratulerar jag broder Hasse som fyller år. I går var det en kylig dag det var mindre blåst men kyligare luft. Och i Kiruna har dom redan fått snö..huja alldeles för tidigt  vi ska ju ha den kvar ändå till april-maj..strax före jul kan det komma lite vitt det skulle räcka. Plockade in lite tomater från växthuset en hel del har vi fått och vi har i stort sett ätit varje dag jag är ju en riktig tomatälskare. Gurkan däremot blir kanske bara en till men vi har fått väldigt många...

Jag gjorde inlagd gurka av en del av skörden men den är så himlans god att äta som den är..sen ägnade jag dagen åt V-75 och försökte efter konstens alla regler att få in den rätta raden och det fick jag oxå men inte på de 3 C-

nas men utdelningen var inte alltför bra 349 kr och det blev 2 st eftersom det blev 2 segrare i lopp 7 och jag hade både 1 och 5 så 698 kr + 92 på DD ej att förakta att få lite spelpengar...

Tommy han var ute och fixadde det är ju en del utejobb så här på hösten och han trivs när han får vara ute och jobba...

På fredagkväll när vi hade lagt oss då sa Tommy i morgon skulle jag gärna vilja ha kåldolmar hmmm sa jag vi får väl se hur det blir med det. Och vad gör man inte för sin käresta och jag älskar oxå kåldolmar. Det är ju lite pillerjobb men det är de värt. Så det blev kåldolmar , kokt potatis,lingonsylt och tomater oj,oj vad gott det var

Och paketet med köttfärs var så stort så det blev även köttfärslimpa.

Alldeles nyss när jag sitter här och bloggar blev det alldeles mörkt och stora mörka moln drog in och det såg ut som åskmoln men helt plötsligt började det regna och vinden tog i och det blåste rejält en kort stund men nu 15 minuter senare soligt och fint igen...

I dag åker vi nog en sväng till stan och hälsar på barn och barnbarn det är ett tag sedan vi träffade dom...

         

  

Nog är hon söt våran lilla  Molly 


     

Presentation


En blogg som handlar om mig min familj och mest matlagning

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards