keckes matblogg

Alla inlägg den 29 oktober 2015

Av Chatarina Berglund - 29 oktober 2015 19:15

Jaa, nu är jag här igen och försöker skriva ner lite om veckan så här långt..Tisdag åkte vi en sväng till Storheden inte för att vi skulle handla något särskilt men vi var på de vanliga ställena och tittade i alla fall och nu är det julsaker för hela slanten på alla butiker..Tomtar, slingor , stjärnor men vaddå hur många slingor har vi och tomtar hur många som helst meeeen nog vill man ha något nytt varje år så är det..men vi köpte inget nytt den här dagen

nää vi får se nästa gång vi åker om vi hittar nåt...Vi fikade på Trend Cafe en macka och kaffe och det smakade gott.

Det var väldigt mycket barn och skolungdomar i farten och det är klart dom har ju höstlov den här veckan så det var väl därför..centralvägen var stängd så vi var tvungen att åka till Boden och sen vanliga vägen till Luleå och det blir längre för oss än vägen över Selet och Sandnäset.. Militärerna dundrar på för fullt åtminstone förra vecan då sköt dom riktiga smällar så man blev nästan rädd men den här veckan skjuter dom inte men det är ändå stängt..konstigt.

Onsdag då var vi hemma hela dagen och Tommy han var ute och röjde undan alla trädgårdsmöbler han satte in en hel del i växthuset och sen röjde han upp i den inglasade altanen så att vi får in dom nya trädgårdsmöblerna där och satte undan alla krukor och så hittade han en hel del sånt där som man inte behöver som ska till tippen vi verkar ha ha hur mycket som helst av den varan. Det har varit lite småkyligt några dagar med nordliga vindar här nere vid vattnet. Men det är ju ändå härligt och inge snö ännu men den kommer var så säker.

Jag var ute en stund och hjälpte Tommy en sen höll jag mig på insidan och jag gjorde en smörgåstårta bara för att jag blev så tvärsugen på det och jag hade ingen tekaka hemma men då bakade jag ett bröd i långpanna och det funkade bra..Och den blev rätt så hög och den är då himlans god. Til middag åt vi bruna bönor, stekt fläsk och korv mycket gott det går bra även om det inte är fettisdag.


     




    

Framme vid torsdag i dag alltså då har vi varit en sväng till stan och pantat en del på supermarket men den ena apparaten var ju trasig så det tar längre tid när vi inte kan panta i båda men det gick bra i alla fall och sen handlade vi på ICA-supermarket och där träffade vi så många bekanta och nästan alla pensionärer som oss med all tid i världen..att surra på men det är ju kul att träffa folk som man inte träffat på länge då finns det ju mycket att prata om. En sväng på Dollar blev det oxå och sen hem och packa upp det vi handlat och sen började jag med middagen och i dag blev det lax med kokt potatis , tomater och en kall sås med dill och gräslök jättegott smakade det.Och nu har jag bloggat oxå om det som hänt sen sist men det var väl inte så mycket som hänt...

Nu blirdet lite titt på TV Halv åtta hos mig , Bytt är bytt och Hela Sverige bakar blir det i kväll...

Tjingeling vi hörs snart..


     





Presentation


En blogg som handlar om mig min familj och mest matlagning

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards