keckes matblogg

Alla inlägg den 11 februari 2017

Av Chatarina Berglund - 11 februari 2017 12:45

 

Tjingeling tjingeling tjaba hej nu är jag här igen med mitt bloggande. Jag ska sammanfatta dagarna sedan sist jag var här. Onsdag då var vi en sväng till stan och handlade det var lite kyligt - 15 i stan och vi har ju inte vant oss denna vinter med någon långvarig kyla så därför tycker man att - 15 är alldeles för kallt. Sen på em var vi ute med Molly så hon fick springa på isen och hon far verkligen fort fram man fattar inte att hennes ben hinner med men det gör dom.

Sen var Tommy ute med henne och hon sprang ändå bort till Cillas stuga och sen stannade hon och väntade påTommy för han kan ju inte springa lka fort som henne haha.Och nu har han ju varit lite krasslig men han börjar känna sig bättre

så han orkar vara ute och promenera en del.Till middag åt vi Tacos och det smakade bara bra. Sen lite TV Farmen, Mästerkocken och Renees brygga.Sen var det boken och sängen och nu har jag läst ut den jag höll på med så nu ska jag välja en ny alltid lika svårt veta vilken jag ska ta men vi får se vad det blir.

           

Torsdag då var vi ute en del till Lillholmen och eldade och grillade korv och det var riktigt skönt.Jag städade även lite lådor jag fattar inte vem som stökar om i lådorna mina jag försöker hålla ordning men det blir ändå oordning konstigt.

En smörgåstårta gjorde jag oxå bara för att vi var sugna på det och den blev riktigt god.

Jag fick min locktång häromdagen jag lade bud på en på tradera för 65 kr + frakt 52 kr för min gamla  börjar vara lite knas med den har ju några år på nacken det började med att den inte startade på en gång men om man höll på ett tag så kom den igång sen funkade det ett tag sen fick jag sätta bitar av tandpetare vid påslaget för att den skulle funka och det sista det var att när jag tröck  på offknappen så funkade den ett tag men så kan jag ju inte hålla på så då tyckte jag att det var ett bra pris för den locktången på tradera och den är jättebra 5 olika värmelägen och jag behöver inte använda några tandpetare heller mycket enklare med den. Jag har en annan men den är inte så bra själva locktången har bara en kort klämma inte en lång över hela tången och sen en massa andra tillbehör som jag inte behöver så det var ett onödigt köp.Men hur många onödiga köp har man inte gjort i sitt liv.Till middag åt vi Varmrökt lax med kokt potatis, hemgjord hollandaisesås, sallad och tunnbrödsmackor mycket, mycket gott.

         


               

Framme vid fredag då vaknade vi väldigt tidigt redan kl 7 och det är onödigt tidigt för oss pensionärer men det är väl

årstiden och ljuset som gör att man känner sig piggare. Och då blev det en bit smörgåstårta och kaffe och ett glas tomatjuice och så NSD och ett korsord i Piteåtidningen en härlig morgon.

Vi var ute en med Molly så hon fick springa en hel del och hon älskar att vara ute och bäst är ju när vi båda två är ute.

En tur till Lillholmen och grillade korv i dag igen och gott var det.

Jag var sen inne och bakade hönökakor och dom blev riktigt goda enligt Tommy han sa , baka mer av dom för dom var kanongoda. Jaa, det får väl bli en annan dag. Till middagåt vi en paj med varmrökt lax som blev kvar från torsdagens middag och då hade jag stekt lök och purjolök, laxen och en äggstanning med creme fraiche, ägg, ost och salt och peppar den var jättegod med en sallad tiil det med sjögräsnudlar. Mycket gott.

   


 

Idag är det lördag och då är det ju V-75 som gäller för att försöka få till den där svåra 7-an som man alltid jagar efter men aldig hinner fånga hur man än jagar och nu är Erik Adielsson tillbaka efter semestern så nu blir det lite bättre ordning. Nu avslutar jag bloggen för att ägna mig åt hästar och kuskar ett tag hoppas det går hela vägen i dag.

Just nu strålar solen för fullt genom fönstret det är så fantastiskt vackert när man tittar ut över sjön och ljust man behöver nästan solglasögon även inomhus. Oh, vilken härlig tid vi går tillmötes mina vänner...


Nu är       uppe 7 timmar och 53 minuter


Bara 131 dagar till Midsommarafton


Ha en fortsatt bra helg!!!



Presentation


En blogg som handlar om mig min familj och mest matlagning

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards