keckes matblogg

Alla inlägg den 17 oktober 2013

Av Chatarina Berglund - 17 oktober 2013 23:11

2013-10-17

Torsdag

Som jag skrev i rubriken så var det så att denna dag för 7 år sedan då dog min mamma. Hon fick tillbringa sin sista tid i livet på Edestrand i Harads, och det var jättefint där och fantstisk personal som verkligen tog hand om henne. Och dom hittade på så mycket roligt med de gamla. Det var skoterturer, surströmming i någon stuga en bit bort mm. Även om min mamma inte var någon skoterfantast och dessutom var hon väldigt frusen av sig så hon ville mest vara inomhus i värmen.

Fast min mamma Sally ville ju som alla andras mammor  naturligtvis vara hemma där hon bott i nästan hela sitt liv, men det är inte alltid det går att ordna. För oss var det en trygghet att veta att mamma hade det bra där på Edestrand. Det enda var ju att det var lite långt att åka när vi skulle hälsa på henne, men vi turades om eftersom vi är många syskon så gick det bra. Jag är glad att vi syskon var där den kvällen hon dog. Hon somnade in så lugnt. Vi tror att hon kände att vi var där även om hon inte var vaken. Hoppas att mamma och pappa har träffats nu och har det bra...Kram från oss alla...

I övrigt idag så har det varit lite småkyligt, känns att vintern är på gång men så är det ju den här tiden på året.

Vi har varit till Luleå och återställt de grejer vi hade köpt för mycket av. Då köpte vi oxå det golvet som vi hade sett tidigare. Ett ljust nästan vitt väldigt snyggt. Dom hade inte så många kvar när vi hade köpt det vi skulle ha. Så man kan säga att vi var ute i grevens tid. Även om dom säkert får hem det igen så tar det ju någon vecka och vi vill ju helst ha gjort det tidigare.

Vi var även runt och kollade på fläktar och det blev en på Coop, som vi ska sätta in. Vår gamla har gjort sitt nu.

Då passade vi oxå på att äta på Coop restaurangen. Vi åt köttfärslimpa, kokt potatis och sallad. Jaa, nog var det gott

och mätta blev vi i alla fall.

Vi handlade även mat på Coop och sedan styrde vi kosan hemåt och vi var hemma vid 19-tiden.

Sen har vi titta på TV halv åtta, Kockarnas kamp och hela Sverige bakar....

Ocn nu börjar det dra ihop sig för att inta sängläge snart, med boken som nu snart är slut.. och då måste jag välja en ny alltid lika svårt..Vi får se vad det blir...


 


Presentation


En blogg som handlar om mig min familj och mest matlagning

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards