keckes matblogg

Direktlänk till inlägg 29 april 2014

V-75, Söndag, Älvsbysväng och Bodensväng

Av Chatarina Berglund - 29 april 2014 20:31

Lördag

Jaa vi sov till 7.30 hör och häpna så skönt. Vi fikade som vanligt och lästae NSD som denna dag hade Mord i Boden på förstas idan. Huja så otäckt vad det händer mycket i lilla Boden.

Vi var ute och fixade en del smågrejer kollade upp i växthuset och lite grann planerade för sommarens planteringar.

Det börjar snart bli dax att få ner sättpotaisen i mjölkpaketen som jag sparat hela våren. Det känns himla roligt när den  här tiden kommer så man får börja planera och plantera.

En riktigt härlig dag med sol och värme.

Jag hade ju lite uppdrag angående V-75 inte mindre än 3 system den här lördagen. Jag satt med det en bra stund och försökte efter konstens alla regler att få till bra system . Men det är inte lätt det gick åt skogen med alla 3 systemen, men det är bara att ta nya tag nästa lördag.

Sen satt vi ute och njöt i solen det är bäst att passa på för dom pratar om kyligare väder.

Nu har vi bokat och betalat resan till Turkiet i maj det ska bli kul att åka med "tjejligan". Och det blev all inclusive. Cilla du får nog ta med bullens i alla fall om du ska inte ska gå dig borta bena haha.

Middagen blev grillad entrecote med stekt och marinerad kulpotatis, svampsås, sallad och grillspett efter ett nytt recept,men det var inte alls bra., Jag följde receptet till punkt och pricka det är inte ofta jag gör det. Men inte gick dom att grilla dom föll ju sönder, konstigt men jag skall nog gå till botten med det där receptet, jaa, jag ska inte dränka mig och gå till botten på det viset..På bilden såg dom så fina ut när dom var grillade, skumt. Jaja nog om dessa grillspett..

Sen var det en lugn och skön kväll med Postkod mm.

       

Söndag

Jaa, denna dag en ny dag med nya äventyr. Vi vakande vid 7-tiden pigga som aldrig förr och längatde efter fikat som alltid smakar bra. Men ingen NSD eller PT idag men tur att det finns korsord att fördriva tiden medpå morgonkvisten.. Molly haon sprang ut och morgonpinkade och senmed en rasande fart slängde hon sig i korgen och sov 1,5 timme till, mycket förståndigt.

Vi var ute en sväng och fixade på tomten och vattnet stiger för fullt och sjöfåglarna simmar runt och Molly står och tittar det ser ut som om hon skulle vilja hoppa i och leka med dom, men som tur är gör on inte det . Det räcker med en gång.

Senfor ut med bilen en sväng och körde och hamnade i Luleå och där blev det middag och sen åkte vi hem och tittade på Mästarnas mästare och Wallander sen var det slut på kvällen och sängen var såå skön och boken så spännande...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Chatarina Berglund - 9 juni 2022 16:15

        Hej på er alla mina vänner nu ska jag blogga litegrann om det som hänt senaste tiden!   Vi väntar på den där gula härliga saken som strålar men den visar sig inte mycket men den lyser med sin frånvaro!  Vi vill ju sitta ute på ...

Av Chatarina Berglund - 11 maj 2022 17:00

  Vi hade en trevligValborgsmässoafton i och utanför Byagården i Alträsk med massor med folk  ! Majbrasa hade vi oxå och grilleldar för de som ville. Visålde även  hamburgare som grillades i en stor murrika. Och ett dignande fikabord med många  go...

Av Chatarina Berglund - 4 april 2022 16:00

Hej all mina vänner nu var det länge sedan jag bloggade men nu blir det lite grann om mat mm! Det händer ine så mcycket i Alträsk men ute i den stora världen händer det mycket tråkiga saker alla nyhetssändningar och andra program  handlar bara om a...

Av Chatarina Berglund - 16 januari 2022 17:00

  Hej svejs på er alla mina vänner och od fortsättning på det nya året 2022 ! Jaa det är ju fortfarande Covid ochmycket restriktioner det verkar aldrig ta slut! Nu är alla storhelger över Jul.Nyår och Trettondagshelgen nu blir nästa högtidpåsken o...

Av Chatarina Berglund - 13 december 2021 16:45

  HEJ sVEJS alla mina vänner nu är det länge sedan jag bloggade men ska försöka skriva ner lite grann men det händer inte så mycket numera! Vi håller oss hemmavid för det mesta! Någon tur tll stan ca 2ggr i veckan och handlar lite förnödenheter....

Presentation


En blogg som handlar om mig min familj och mest matlagning

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards