keckes matblogg

Direktlänk till inlägg 9 juni 2014

En tråkig, kylig och regnig måndag....

Av Chatarina Berglund - 9 juni 2014 18:44

I morse var ju inte vädret så fint som vi har varit vana med ett tag nu..Nää, regn och rusk men våra sjöfåglar dom bryr sig inte om vädret dom leker glatt i vattnet med sina ungar. Det är en Ejder eller en knipa som har fått 8 ungar som simmar här utanför och lär sina små vett och etikett en Ribbing bland fåglarna. En del får lifta på ryggen på henne medan en del tar sig fram för egen maskin. Sen lockar hon på dom och hips vips så är dom alla samlade kring mamman. Helt fantastiskt att titta på. Jaa, men jag skulle ändå inte vilja vara en sjöfågel åtminstone inte idag då det kändes allt för kyligt. Vi fikade och spånade på vad vi skulle hitta på en sådan dag. Vi bestämde oss för en tur till Storheden. Det är en ny klädaffär som öppnade i förra veckan och vi har inte varit där så det kan ju passa att en sån här dag gå i affärer och titta på kläder. Så vi åkte vid 10-tiden och nu är kronvägen öppen så vi kan åka över Mockträsk, Selet och Sandnäset det är fin väg oxå nu sen dom fixade till den ifjol mellan Mockträsk och Selet.

I Avan finns det ett hus som man bara måste stanna till varje gång man passerar och kolla lite extra för det ser

så hemskt ut på tomten , runt huset,på infarten jaa, överallt det är gamla bilar i massor och för att inte prata om alla banankartonger som står ute överallt trasiga och mögliga men fulla med grejer av alla de slag och man kan undra hur man kan få ha det så där och det har sett ut så i flera år...Det är värt en resa för att titta på eländet...

När vi kom till Storheden besökte vi den nya butiken med kläder för både damer och herrar Top Store heter den.

Vi hittade då inte någonting, men vi gick även en sväng på Lindex och KappAhl och där hittade jag ett och annat..

Vi var även in en sväng på Hemtex och där köpte jag en duk. Det var mycket folk i farten förmodligen många som tänkte som oss när det var dåligt väder.

Vi åt på Cooprestaurangen för mig blev det stekt torsk, kokt potatis, sås och sallad det smakade ok. Tommy åt mexikansk gryta och han tyckte den var god.

När vi åkte hem åkte vi förbi Selets Bruk och tittade där. Wilma skulle dit med klassen idag och sova över i tält och vi såg en massa tält uppsatta och en del som satt vid eldplatsen och värmde sig. Synd att vädret blev så trist när man ska tälta men det går säkert bra. Vi var ute och gick en sväng med Molly och jag fotade några bilder.

När vi kom hem var kl ca 16 och då packade vi upp det vi handlat och vi hade köpt en lax på ca 5 kilo som jag gravade, bra att ha till midsommar...

Vi har tittat på Halv Åtta med 14-åringar som lagar mat denna vecka..Och Bröderna Timells skärgårdskök som hade Lallerstedt som gästkock i kväll..

Nu är det bara 12 dagar kvar till Midsommarafton...


           


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Chatarina Berglund - 9 juni 2022 16:15

        Hej på er alla mina vänner nu ska jag blogga litegrann om det som hänt senaste tiden!   Vi väntar på den där gula härliga saken som strålar men den visar sig inte mycket men den lyser med sin frånvaro!  Vi vill ju sitta ute på ...

Av Chatarina Berglund - 11 maj 2022 17:00

  Vi hade en trevligValborgsmässoafton i och utanför Byagården i Alträsk med massor med folk  ! Majbrasa hade vi oxå och grilleldar för de som ville. Visålde även  hamburgare som grillades i en stor murrika. Och ett dignande fikabord med många  go...

Av Chatarina Berglund - 4 april 2022 16:00

Hej all mina vänner nu var det länge sedan jag bloggade men nu blir det lite grann om mat mm! Det händer ine så mcycket i Alträsk men ute i den stora världen händer det mycket tråkiga saker alla nyhetssändningar och andra program  handlar bara om a...

Av Chatarina Berglund - 16 januari 2022 17:00

  Hej svejs på er alla mina vänner och od fortsättning på det nya året 2022 ! Jaa det är ju fortfarande Covid ochmycket restriktioner det verkar aldrig ta slut! Nu är alla storhelger över Jul.Nyår och Trettondagshelgen nu blir nästa högtidpåsken o...

Av Chatarina Berglund - 13 december 2021 16:45

  HEJ sVEJS alla mina vänner nu är det länge sedan jag bloggade men ska försöka skriva ner lite grann men det händer inte så mycket numera! Vi håller oss hemmavid för det mesta! Någon tur tll stan ca 2ggr i veckan och handlar lite förnödenheter....

Presentation


En blogg som handlar om mig min familj och mest matlagning

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards