keckes matblogg

Direktlänk till inlägg 6 januari 2015

Trettondagsafton, Vacker Tass och trettondagen...

Av Chatarina Berglund - 6 januari 2015 22:18

På trettondagsafton vaknade vi väldigt tidigt och vi fikade som vanligt mackor och kaffe och läste NSD som numera inte innehåller så mycket att läsa den blir bara tunnare och tunnare till slut är det nog bara 2 sidor kvar av tidningen..

Vi åkte sen till stan för vi hade tid på Vacker tass med Molly kl 13.00 trodde vi men inte var det så..När vi kom dit så tittade Sandra på oss som ett ? Vi handlade lite ben och lite andra godsaker samt en aktivitetssak till Molly..Och betalade det och så önskade Sandra oss god fortsättning men hallå sa jag vi har ju tid kl 13...Vaaa och Sandra tittade i boken nää, ingen tid i dag..ojdå började söka efter min minneslapp som jag tittat på och det stod Måndag 5 kl 13.00 och så långt stämde det men det var en gammal lapp från 5 maj... Jaha ok men gullig som Sandra är så fixade hon Mollys klor och klippte runt ögonen och borstade ut lite tovor på öronen Tack snälla...Då helt plötsligt kom jag på att vi hade tid på fredag den 9 januari så då strök Sandra den tiden..Och nästa gång ska vi dit är den 27 januari kl 10.15 Det ska vi inte missa..Då ska vi klippa henne helt för andra gången...det har vuxit ut mycket..

Efter det handlade vi lite grann och sen åkte vi hem och fixade inför middagen. Hasse och Fredrik var här och åt sjömansbiff, sallad, rödbetor, lingongranite och hembakt bröd. Till efterrätt kaffe och Raiderkakor och Rocky Road. Dom tyckte det var gott. Och Molly hon klarade sin aktivitetssak med bravur. Det var 3 olika luckor man skulle ladda med godbitar och sen skulle hon komma på hur man öppnade dom olika luckorna. På en skulle man dra i ett snöre och det klarade hon direkt och dom andra 2 fattade hon ganska snabbt hur man skulle göra, och kul tyckte hon det var med lite aktivering.

Vi sov tll kl 9.30 idag och sen blev det fika som vanligt men utan NSD och utanför fönstret var det jättemycket fåglar och även ekorrar som försökte få i sig lite föda..

Vi var bjudna till Hasse på palt i dag kl 15 ch det var jättegott vi fick paltswimen allihop...jättegod palt.

Hasse berättade att katten hade kommit in på morronsidan han har fönstret öppet lite grann så den kan komma in själv och med sig hade den en väldigt liten fågel en blåmes och Hasse hörde världens liv och klev upp och fick då se fågeln och han försökte få tag i den men den flög som en tok genom rummet och katten bakom och til slut så var den död och Hasse lyckades få ut den...Katter är ju så att dom ska komma in och vissa upp sina byten av någon anledning..Usch tur att det inte var jag som utsattes för detta..jag som är rädd för katter...

Nu är det bara 164 dagar kvar till Midsommarafton  och dagen har blir några minuter längre för varje dag..Härligt


 


   


 

  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Chatarina Berglund - 9 juni 2022 16:15

        Hej på er alla mina vänner nu ska jag blogga litegrann om det som hänt senaste tiden!   Vi väntar på den där gula härliga saken som strålar men den visar sig inte mycket men den lyser med sin frånvaro!  Vi vill ju sitta ute på ...

Av Chatarina Berglund - 11 maj 2022 17:00

  Vi hade en trevligValborgsmässoafton i och utanför Byagården i Alträsk med massor med folk  ! Majbrasa hade vi oxå och grilleldar för de som ville. Visålde även  hamburgare som grillades i en stor murrika. Och ett dignande fikabord med många  go...

Av Chatarina Berglund - 4 april 2022 16:00

Hej all mina vänner nu var det länge sedan jag bloggade men nu blir det lite grann om mat mm! Det händer ine så mcycket i Alträsk men ute i den stora världen händer det mycket tråkiga saker alla nyhetssändningar och andra program  handlar bara om a...

Av Chatarina Berglund - 16 januari 2022 17:00

  Hej svejs på er alla mina vänner och od fortsättning på det nya året 2022 ! Jaa det är ju fortfarande Covid ochmycket restriktioner det verkar aldrig ta slut! Nu är alla storhelger över Jul.Nyår och Trettondagshelgen nu blir nästa högtidpåsken o...

Av Chatarina Berglund - 13 december 2021 16:45

  HEJ sVEJS alla mina vänner nu är det länge sedan jag bloggade men ska försöka skriva ner lite grann men det händer inte så mycket numera! Vi håller oss hemmavid för det mesta! Någon tur tll stan ca 2ggr i veckan och handlar lite förnödenheter....

Presentation


En blogg som handlar om mig min familj och mest matlagning

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards