keckes matblogg

Direktlänk till inlägg 14 april 2015

Hemmadag och stadstur med klippning...

Av Chatarina Berglund - 14 april 2015 20:00

Måndag var det väl inte så fint när vi slog upp ögonen och inte vart det någe bättre resten av dan heller och för att inte prata om kvällen då det spöregnade och blåste massor...Tommy var i alla fall ute och plockade ihop en del som blåst runt och en hel del kvistar som låg överallt. Han började helt enkelt med lite vårarbete...Jag höll mig på insidan och tog fram symaskinen och sydde lite grann bra lite sånt där som jag tänkt göra ett tag bl a sydde jag nya gardiner och ett par byxor sydde jag upp som har varit för långa jag tror att jag krymper på längden hela tiden. Tänk om det vore tvärtom att man växer i stället på längden alltså och då skulle ju kroppen se mindre kompakt ut men ni förstår ju att man blir kompakt eftersom man blir mindre och mindre huja, det är inte lätt...

Jaja, något annat då till middag i går gjorde jag kroppkakor för jag hade en hel del kokt potatis över och jag var riktigt sugen på kroppkakor och det var himlans gott..Sen lite TV-tittande bl a nya bönderna i Bonde söker fru som sänds till hösten och vi tittade även på Johan Falk som vi missade i söndags via TV 4 play och den serien är så ruggig dom bara skjuter och dödar hela tiden...

   

På morron när vi vaknade och tittade ut var det vitt av snö igen och vi som nästan hade snöfritt på hela tomten

i går men det har ju nästan försvunnit allt nu...Och nu har svanarna, koltrasten och till och med svartvita flugsnapparen har jag sett på morgon det känns som att det är för tidigt men det är kanske inte det...

Vi har varit en sväng till stan för jag hade tid hos frissan 13.30 och som vanligt skönt att bli av med lite hår..

Det var moddigt och lerigt på vår väg ner till Älvsbyvägen där var det bättre..

Vi hari dag fått tillbaka vår taolett som varit på rep i 2 månader och nu har dom tydligen bytt allt så det ska var som en ny förbränningstoalett då får vi se om det stämmer och hur länge den fungerar..

Min hushållsassistent Kenwood  pajade under påsken när jag använde den och så ledsen jag blev över att min gamla trotjänare inte orkade längre den som jag har kunnat lita på i alla väder ochjag fick den av min svärmor och svärfar när jag fyllde 30 år så ni förstår att den har verkligen gjort rätt för sig..Nu har jag köpt en ny för jag klarar mig inte utan jag använder den ofta..Det ska bli kul att prova den och se hur den funkar...

När vi kom hem från stadsturen i dag gjorde jag en pizza fastän vi åt det i fredags så var vi ändå sugen på det i dag oxå och den blev då jättegod med en pizzasallad till..

Det är ju tyvärr inget Halv åtta i kväll på grund av HOCKEY så klart att den där jädra sporten ska förstöra så man inte man får se sina vanliga program...typiskt..Vi ska väl titta på Kniven mot strupen senare och sen ska vi kolla på Beck den andra av de nya som kommit i år vi såg Rum 302 här om dagen och nu tänkte vi se Invasionen ikväll på swefilm via datorn på TV-n....Nu ska jag gå och fixa kaffet jag börjar känna mig sugen på en kopp..

Ha det så bra alla vi hörs snart igen..Bara 66 dagar kvar till Midsommarafton...Härligt...


       

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Chatarina Berglund - 9 juni 2022 16:15

        Hej på er alla mina vänner nu ska jag blogga litegrann om det som hänt senaste tiden!   Vi väntar på den där gula härliga saken som strålar men den visar sig inte mycket men den lyser med sin frånvaro!  Vi vill ju sitta ute på ...

Av Chatarina Berglund - 11 maj 2022 17:00

  Vi hade en trevligValborgsmässoafton i och utanför Byagården i Alträsk med massor med folk  ! Majbrasa hade vi oxå och grilleldar för de som ville. Visålde även  hamburgare som grillades i en stor murrika. Och ett dignande fikabord med många  go...

Av Chatarina Berglund - 4 april 2022 16:00

Hej all mina vänner nu var det länge sedan jag bloggade men nu blir det lite grann om mat mm! Det händer ine så mcycket i Alträsk men ute i den stora världen händer det mycket tråkiga saker alla nyhetssändningar och andra program  handlar bara om a...

Av Chatarina Berglund - 16 januari 2022 17:00

  Hej svejs på er alla mina vänner och od fortsättning på det nya året 2022 ! Jaa det är ju fortfarande Covid ochmycket restriktioner det verkar aldrig ta slut! Nu är alla storhelger över Jul.Nyår och Trettondagshelgen nu blir nästa högtidpåsken o...

Av Chatarina Berglund - 13 december 2021 16:45

  HEJ sVEJS alla mina vänner nu är det länge sedan jag bloggade men ska försöka skriva ner lite grann men det händer inte så mycket numera! Vi håller oss hemmavid för det mesta! Någon tur tll stan ca 2ggr i veckan och handlar lite förnödenheter....

Presentation


En blogg som handlar om mig min familj och mest matlagning

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards