keckes matblogg

Direktlänk till inlägg 15 februari 2017

Vinst på V-75, Stadstur, Alla Hjärtans dag, Och en vanlig onsdag

Av Chatarina Berglund - 15 februari 2017 16:30

 


Tjingeling, tjaba, tjena , Haloj, hej på er alla mina vänner nu är jag här igen och ska berätta om de senaste dagarna sen jag var här sist. Lödag då blev det 6 rätt ochen del 5-or på V-75 på både 3 C-nas och mitt eget system det blev 800 kr/ system inte illa men 7-an den verkar inte gå att få till väldans svårt det fattades ju bra en ynka häst som föll utanför ramen för att få 7-an men ack så betydelsefull just den hade varit att få in men det är ju som vanligt jaja nya tag på lördag med nya chanser...till vinst eller förlust. Söndag var vi lata som vanligt med data, TV, korsord ochtill middag en soppa med potaris,lök, vitlök, paprika, tomater, buljong och kabanossorv med ostmackor till riktigt smaskens.

   

Måndag då var vi en sväng till stan och handlade några saker bl a mjölk för den började sina och då får Tommy så lätt abstinens så då måste vi ner och bunkra upp.

Till middag åt vi parisersmörgås alltså mackor med stekt fralla och köttfärsbiffar med rödbetor, lök, och hackad saltgurka och en sallad till det och det är alltid lika gott.

     

Tisdag alla   dag det har väl ingen missat och Vi var ute en sväng med Molly men det var lite mulet från morgonen

men sen kom solen och den värmer en hel del och Tommy åkte till Lillholmen och eldade och grillade korv och han fick besök av några grannar på området. Jag och Molly var bara ute på tomten och njöt av det fina vädret.

Anna ringde och bjöd oss på middag hon skulle göra sushi men då hade Tommy beställt oxfile och jag hade börjat förbereda det så det blev inte men det lät onekligen väldigt gott men det blir säkert fler gånger.

                        

Till middag blev det en förrätt med  pannacotta med löjrom och en   fralla med en räk och laxröra och så  oxfile med en bearnsisesås ,potatismuffins, sallad och fyllda halva gratinerade tomater allt smakade så bra.

Lite TV-tittande Farmen, Bygglov och Leif GW och sen boken och sängen nu har jag börjat med en ny bok som är väldigt bra den heter Ares tecken av Öhrlund och Buthler jag började förstmed en annan men nää, den var inte bra allas djup och tråkig och sen började jag på en annan men inte den heller var bra så tog den här och den är bra.

 

         

Onsdag i dag och    har knappt visat sig inte förrän strax innan den skulle gå ner för dagen då var det så vackert över sjön och fina färger.

Vi har inte gjort så mycket idag det är ju lite skidåkning på dagarna att titta på och sen har vi varit ute med Molly och busat en del. Nu är det dax att tänka på middagen då får vi se vad det blir en dag som denna men alltid något hittar jag väl på.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Chatarina Berglund - 9 juni 2022 16:15

        Hej på er alla mina vänner nu ska jag blogga litegrann om det som hänt senaste tiden!   Vi väntar på den där gula härliga saken som strålar men den visar sig inte mycket men den lyser med sin frånvaro!  Vi vill ju sitta ute på ...

Av Chatarina Berglund - 11 maj 2022 17:00

  Vi hade en trevligValborgsmässoafton i och utanför Byagården i Alträsk med massor med folk  ! Majbrasa hade vi oxå och grilleldar för de som ville. Visålde även  hamburgare som grillades i en stor murrika. Och ett dignande fikabord med många  go...

Av Chatarina Berglund - 4 april 2022 16:00

Hej all mina vänner nu var det länge sedan jag bloggade men nu blir det lite grann om mat mm! Det händer ine så mcycket i Alträsk men ute i den stora världen händer det mycket tråkiga saker alla nyhetssändningar och andra program  handlar bara om a...

Av Chatarina Berglund - 16 januari 2022 17:00

  Hej svejs på er alla mina vänner och od fortsättning på det nya året 2022 ! Jaa det är ju fortfarande Covid ochmycket restriktioner det verkar aldrig ta slut! Nu är alla storhelger över Jul.Nyår och Trettondagshelgen nu blir nästa högtidpåsken o...

Av Chatarina Berglund - 13 december 2021 16:45

  HEJ sVEJS alla mina vänner nu är det länge sedan jag bloggade men ska försöka skriva ner lite grann men det händer inte så mycket numera! Vi håller oss hemmavid för det mesta! Någon tur tll stan ca 2ggr i veckan och handlar lite förnödenheter....

Presentation


En blogg som handlar om mig min familj och mest matlagning

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards