keckes matblogg

Direktlänk till inlägg 18 februari 2017

Stadstur, Middag hos Karin, V-75 ,Helstekt Karre i ugnen

Av Chatarina Berglund - 18 februari 2017 16:00


 

Tjingeling, tjing, tjong hoppas  i dag på vinst på min V-75 bong. Japp nu är jag här igen ochska försöka återgede senaste dagarna sedansist jag bloggade.

Middagen på onsdag blev en krämig lasagne och det var jättegott.

   

Torsdag då åkte vi en sväng till stan för att handla igen och det var inte så mycket vi behövde men det blir ju alltid lite mer än man tänkt sig när man går runt på butiken och en sväng på Dollar var vi oxå därfinna det alltid något man behöver. Sen åkte vi hem och vi var ute med Molly en stund på isen och sen lite middagsmat och det blev vårrullar i filodeg med en vitkäkålssallad och en sötsur sås till och det smakade såå gott.

I övrigt en lugn kvällmed lite TV-tittande Farmen, Antikrundan och Mandelmann tre bra prgram.

Sen boken och sängen.

       

Vi vaknade tidigt på fredag och fikade som vanligt kaffe, macka, ägg och ett glastomatjuice ycket bra frukost och så NSD så klart och PT (Världsbladet) dom har korsord 3 dagar i veckan som man skickar inoch det gillar jag. NSD hade ju tidigare en extratidning DUO på lördagar med korsord som man skickade in men sen tog dom bort den och den finns numera i den vanliga tidningen på lördagarna men korsordet tog dom bort i alla fall det man skickade in och ersatte med ett som man löser och så finns lösningen i samma tidning inte lika kul men nu i den lördagstidningen som vi fick i dag då fanns det ett korsord att skicka in så kanske folk har klagat en del.Och vilken skillnad det är nu på ljuset det är ljust på morgonen strax efter 7 och det är därför man känner sig betydligt piggare.

Vi var bjudna till Karin på middag jag, Tommy, Hasse, Barbro och Fredrik vibörjade med en god drink och till den grönkålschips och en snurra med skinka, chili mm smakde väldigt bra sen var det en förrätt på ett bröd med lax,räkor,mm, varmrätten var oxrullader, med lingon  haricote verts, inlagd färskgurka, kokt potatis, en jättegod sås och sallad mycket,mycket gott. Efterrätt en vailjmousse med dajm och hallon på toppen vi gav Karin 10 poäng var.

En trevlig kväll med många skratt och mycket surr om allt möjligt.Vi patade om drömmar som vi haft och Barbro berättade då att hon hade vaknat på natten av en dröm och det var någon som var i källaren hos henne och tvättade och det var vatten över hela golvet för slangen från maskinen låg inte i avloppet där den skulle vara utan direkt på golvet och när hon vaknade var hon ändå tvungen att gå ner i källaren och kolla och det var lugnt och helt torrt på golvet.


"Tommy var ut och gick med Molly några svängar i stora stan och när hon är hemma så pinkar hon och skvättar överallt och då kan ni tänka er att när hon kommer till storstan hur många gula fläckar finns inte där som man måste kissa ovanpå och en massa folk och hundar som jag inte är van med men jag försökte då att uppföra mig som en riktig stadshund så inte mina hundkompisar som jag mötte skulle märka att jag var en" lantis". Och så många konstiga stora

människor  det finns en del var jag riktigt rädd för men vilken snö dom har den är ju alldeles svart så är den inte i Alträsk där jag bor.Och sen har dom andra konstiga saker som exempelvis en hiss som vi åkte i och det gillar jag inte för det har vi inte i Alträsk heller tack och lov men på det hela taget så gick det bra och jag uppförde mig då välddigt bra tyckte jag själv ialla fall. Men puh vad glad jag var när jag kom tillbaka på landet lugnt och fridfulltl bara någon skoter som dånar förbi men dom är jag så van så dom bryr jag mig inte om detta inlägg var från Molly"

Vi bestämde oxå att vi ska börja gå ut och äta lunch en dag i veckan hela gänget och då på olika ställen så kan vi jämföra vem som har den godaste maten så på tisdag är det dax för första lunchen och det var faktiskt mitt förslag det blir kul.

Idag lördag då har jag ägnat mig åt V-75 som vanligt på lördagar och jag tyckte att jag har fått till bra system men det vet jag ju inte förrän senare det är väl alltid någon av dom där hästarna eller kuskarna som gör något generalfel, galopperar eller nåt annat dumt som ingen räknat med vi får se hur det går.

Jag har en marinerad helstekt karre i ugnen som nu har varit inne drygt 2 timmar på 100 grade med en massa goda grejer hoppas det blir en god middag återkommer nästa gång jag bloggar om detta och hur travet gick denna dag.

En fortsatt trevlig helg till alla.


     


  upp 7.20     ner 16.10


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Chatarina Berglund - 9 juni 2022 16:15

        Hej på er alla mina vänner nu ska jag blogga litegrann om det som hänt senaste tiden!   Vi väntar på den där gula härliga saken som strålar men den visar sig inte mycket men den lyser med sin frånvaro!  Vi vill ju sitta ute på ...

Av Chatarina Berglund - 11 maj 2022 17:00

  Vi hade en trevligValborgsmässoafton i och utanför Byagården i Alträsk med massor med folk  ! Majbrasa hade vi oxå och grilleldar för de som ville. Visålde även  hamburgare som grillades i en stor murrika. Och ett dignande fikabord med många  go...

Av Chatarina Berglund - 4 april 2022 16:00

Hej all mina vänner nu var det länge sedan jag bloggade men nu blir det lite grann om mat mm! Det händer ine så mcycket i Alträsk men ute i den stora världen händer det mycket tråkiga saker alla nyhetssändningar och andra program  handlar bara om a...

Av Chatarina Berglund - 16 januari 2022 17:00

  Hej svejs på er alla mina vänner och od fortsättning på det nya året 2022 ! Jaa det är ju fortfarande Covid ochmycket restriktioner det verkar aldrig ta slut! Nu är alla storhelger över Jul.Nyår och Trettondagshelgen nu blir nästa högtidpåsken o...

Av Chatarina Berglund - 13 december 2021 16:45

  HEJ sVEJS alla mina vänner nu är det länge sedan jag bloggade men ska försöka skriva ner lite grann men det händer inte så mycket numera! Vi håller oss hemmavid för det mesta! Någon tur tll stan ca 2ggr i veckan och handlar lite förnödenheter....

Presentation


En blogg som handlar om mig min familj och mest matlagning

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards