keckes matblogg

Direktlänk till inlägg 29 oktober 2013

Las Vegas, söndagsmiddag på Erikslund och paltdag

Av Chatarina Berglund - 29 oktober 2013 12:11

2013-10-26

Lördag

Det var en riktigt dålig dag på lördag vädermässigt sett lite snö, snöblandat och regn.

Vi sov till 9 ca efter tjejträff och kräftfest kan man behöva sova lite längre.

Jag ägnade mig åt V-75 både till tjejträffen och mig själv . Jaa, det gick så dåligt så jag vill helst inte prata om det

alls.

I kväll är det dax för Las Vegas på  Bodensia med våra grannar. Förstår ni gammelfolket håller igång 3 kvällar på raken. Anna tyckte vi var värsta hårdingarna , hon sa att hon skulle då aldrig ha orkat med det.

Nää, och då är hon bara ungdomen haha....

Vi började med en drink  hos grannen kl 19 sen åkte vi till stora staden, och gick på Kinarestaurangen och åt en god middag Rockfordstek med potatisgratäng och Tommy åt Biff med ananas.Mycket, mycket gott.

Därifrån vidare till Bodensia på Las Vegas night med Magnus Nordlund som Tom Jones med storbandet  The Delilahs.

Vi hade bokat biljetter innan som tur var för det var massor med folk. Vi träffade massor med folk som vi kände och surrade med. En trevlig kväll med bra musik. Han är väldigt duktig Magnus Nordlund. Det enda man kan tycka var negativt var att köerna var långa och personalen var för få....

Efter uppträdandet satt vi en stund på nedre plan och surrade, och sen hämtade Fredrik oss och tog oss hem till byn igen. Skönt att vara hemma och inta sängläge och jag sa till Tommy innan vi somnade nu sover vi hela dagen i morgon efter 3 kvällars hålligång.


Söndag

Nää, inte sov vi hela dagen vi vaknade vi 9-tiden och var pigg ok då var det bara stiga upp och fika den goda mackan och kaffe. Vi har ju fått igen den förlorade timmen och det känns bra eller känns det alls...

Vädret var väl inte så inbjudande att man ville gå ut och njuta. Nää, vi höll oss inne till på

em då ringde Anna och ville bjuda oss på middag , och det tackar man inte nej till.

Vi åkte vid 16.30 och maten var klar och det var jättegott. Hon hade gjort en gryta på fläskkött med ugnstekt potatis och  grönsaker. Och till efterrätt hallonpaj med vaniljsås och kaffe mycket mycket gott.

Vi var där några timmar och surrade och skrattade som vanligt, trevligt.

Sen åkte vi hem och tittade på TV bla Bron en dansk serie som vi börjat titta på, vi gillar den.

Sen var det dax för sängen fast den blev ändå drygt 24 innan vi lade oss


Måndag

Ojj,vi vaknade tidigt,tidigt kl 6 ca. Onödigt tidigt men skönt ändå. Fika som vanligt kaffe och macka.Och NSD så klart.

Vädret var ej så bra idag heller regn , snö och blandat. Hasse dök upp här på fm och var såå sugen på att arbeta, härligt. Det blir att börja med golvet. Vi har röjt ur en del skåp och flytta undan lite möbler så fär man lägga en del och flytta undan eftersom . Det blir nog bra.

Gubbarna jobbar och jag sköter marktjänsten fikarast med kaffe och laxmackor på hembakad mjukkaka. Och hembakta vaniljbullar Ej fy skam.

Till middag kokade jag palt ca 30 stycken. Vid 16-tiden var den klar och då kom Fredrik oxå hit och åt palt innan han skulle åka till Kiruna och jobba en vecka igen. Han tog tåget för det var sånt j...a väder. Dom varnade hela dagen på radio för E-10-an, lastbilar som satt fast och bilar som åkt av huja, huja.

Tommy var oxå över till grannarna med palt, och sen har jag ändå över mssor så Tommy åker ner i morgon med palt till

Erikslundarna.

Avslutade med lite TV halv åtta hos mig och drömkåken....


 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Chatarina Berglund - 9 juni 2022 16:15

        Hej på er alla mina vänner nu ska jag blogga litegrann om det som hänt senaste tiden!   Vi väntar på den där gula härliga saken som strålar men den visar sig inte mycket men den lyser med sin frånvaro!  Vi vill ju sitta ute på ...

Av Chatarina Berglund - 11 maj 2022 17:00

  Vi hade en trevligValborgsmässoafton i och utanför Byagården i Alträsk med massor med folk  ! Majbrasa hade vi oxå och grilleldar för de som ville. Visålde även  hamburgare som grillades i en stor murrika. Och ett dignande fikabord med många  go...

Av Chatarina Berglund - 4 april 2022 16:00

Hej all mina vänner nu var det länge sedan jag bloggade men nu blir det lite grann om mat mm! Det händer ine så mcycket i Alträsk men ute i den stora världen händer det mycket tråkiga saker alla nyhetssändningar och andra program  handlar bara om a...

Av Chatarina Berglund - 16 januari 2022 17:00

  Hej svejs på er alla mina vänner och od fortsättning på det nya året 2022 ! Jaa det är ju fortfarande Covid ochmycket restriktioner det verkar aldrig ta slut! Nu är alla storhelger över Jul.Nyår och Trettondagshelgen nu blir nästa högtidpåsken o...

Av Chatarina Berglund - 13 december 2021 16:45

  HEJ sVEJS alla mina vänner nu är det länge sedan jag bloggade men ska försöka skriva ner lite grann men det händer inte så mycket numera! Vi håller oss hemmavid för det mesta! Någon tur tll stan ca 2ggr i veckan och handlar lite förnödenheter....

Presentation


En blogg som handlar om mig min familj och mest matlagning

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards