keckes matblogg

Direktlänk till inlägg 22 december 2013

Sammandrag lördag och söndag

Av Chatarina Berglund - 22 december 2013 21:05

2013-12-22

I går var det ju V-75 dax igen och det gick inte bra. 4 rätt bara. Och ändå tycktejag att min rad var en riktig vinnarrad , men nej inte denna gång heller. Den här gången var det faktiskt min kusk som jag verkligen litar på

Erik Adielsson, men ack vad han gjorde bort sig. Tur att han inte var i närheten för då hade jag garanterat gett han en riktig smäll. Han skulle ju bara vinna, men nää. Nu kan man inte lita på han heller längre. Vem kan man egentligen lita på alltså vad det gäller kuskar, joo Robert Berg han kan man nästan alltid lita på än så länge. Men nog om V-75 då. På måndag får vi en ny chans då är det ett extra V-75 då får jag prova igen och se om det blir någon fin julklapp.

I övrigt under lördagen var det inte så mycket annat som hände. Tommy var ute mest hela dagen och jag var inomhus

och fixade käk. Det blev Köttfärsrullar i smördeg med klyftpotatis i  acty fryen . Vår fettsnåla fritös. Broccoli med ostsås, och en god skogssvampsås från vår egenplockade svamp.Mycket gott.Lite TV-tittande och sen sängen med boken en stund...

Idag söndag var det -12 när vi vaknade och det hade snöat en del. Vi fikade som vanligt en macka och kaffe och hade koll på våra vänner på utsidan. Dom jobbar på och flaxar runt och kurre försöker skrämma dom men dom är inte så rädda längre. Tommy hängde upp ett fågelhus vid andra fönstret i köket, och kurre han hittade igen det på en gång . Han var som en riktig akrobat hängde upp och ner och kors och tvärs för att försöka komma åt solrosfröna. Vad han jobbade. Sen har det varit ganska mycket domherrar här idag. Jag försökte få en bild på en det gick väl så där.

Annars har den här dagen gått i matens och snöskottningens tecken. Jag behöver väl inte berätta vem som gjort vad. Skinkan är griljerad och avsmakad den var jättegod. Janssons en större form och en mindre som vi åt till middag idag,  3 olika sorters sill, sillsallad, en sallad med morötter, purjolök och ananas, kräftströmming, skagentårta på kavringbotten,senap, en omelettrulle med rökt lax,philadefiaost och wasabi, den gravade laxen oxå avsmakad perfekt, jaa, en hel del har jag hunnit med. Och alla julklappar inslagna. Känns skönt, men vi måste ändå ner en sväng till stan i morgon och hämta ett paket på posten och apoteket och hämta medicin. Och jag vet att vi kommer inte att var ensam i stan, men det går nog bra får vi hoppas.

Vi har bara -5 nu. Och dagen har blivit 1 minut längre redan....Det har vänt så ljuset är på väg tillbaka..Härligt


                          


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Chatarina Berglund - 9 juni 2022 16:15

        Hej på er alla mina vänner nu ska jag blogga litegrann om det som hänt senaste tiden!   Vi väntar på den där gula härliga saken som strålar men den visar sig inte mycket men den lyser med sin frånvaro!  Vi vill ju sitta ute på ...

Av Chatarina Berglund - 11 maj 2022 17:00

  Vi hade en trevligValborgsmässoafton i och utanför Byagården i Alträsk med massor med folk  ! Majbrasa hade vi oxå och grilleldar för de som ville. Visålde även  hamburgare som grillades i en stor murrika. Och ett dignande fikabord med många  go...

Av Chatarina Berglund - 4 april 2022 16:00

Hej all mina vänner nu var det länge sedan jag bloggade men nu blir det lite grann om mat mm! Det händer ine så mcycket i Alträsk men ute i den stora världen händer det mycket tråkiga saker alla nyhetssändningar och andra program  handlar bara om a...

Av Chatarina Berglund - 16 januari 2022 17:00

  Hej svejs på er alla mina vänner och od fortsättning på det nya året 2022 ! Jaa det är ju fortfarande Covid ochmycket restriktioner det verkar aldrig ta slut! Nu är alla storhelger över Jul.Nyår och Trettondagshelgen nu blir nästa högtidpåsken o...

Av Chatarina Berglund - 13 december 2021 16:45

  HEJ sVEJS alla mina vänner nu är det länge sedan jag bloggade men ska försöka skriva ner lite grann men det händer inte så mycket numera! Vi håller oss hemmavid för det mesta! Någon tur tll stan ca 2ggr i veckan och handlar lite förnödenheter....

Presentation


En blogg som handlar om mig min familj och mest matlagning

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards