keckes matblogg

Direktlänk till inlägg 14 maj 2014

Sol och blåst

Av Chatarina Berglund - 14 maj 2014 21:55

Onsdag

I morse steg vi upp vid 6.30 svårt att sova när man känner doften av nybryggt kaffe. Och lika gott som vanligt smakade kaffet och mackan. Men när jag släppte ut Molly en säng för morgonpinkning kände jag hur kallt det blåste även om det var sol så var det ingen värme i luften. Och nordlig vind är ju en kall vind. Det tar tid innan det blir badtemperatur. Men det ska väl bli varmare om man får tro på dessa väderproffs...

Tommy han fortsatte med staketet som han har oljat in idag det är mycket göra med ett staket. De är inte bara att måla det. När han gick ut på morron så frös han om händerna så han skulle ha behövt ha handskar på sig när han oljade men det är svårt att ha handskar på när man gör såna jobb.Han har även röjt bort en massa gamla brädor och lite ved som har legat nåt år och skräpat.

Nu gör han sådant som han inte hann med på den tiden han jobbade nästan dygnet runt ...

Jag har varit inne och tvättat och gjort lite strykjobb, men det är inte så många plagg man behöver stryka nu för tiden. Sen har jag rensat bort en del från garderoben vi har i badrummet och slängt en hel del.

Till middag blev det köttsoppa med klimp och ostmackor. Jättegott var det.

Vi har tittat på Go kväll som har matlagning på onsdagar och i dag var det min släkting Maud Onnermark som var kock. Det såg gott ut det hon lagade. Sen halv åtta och de små mästerkockarna som är jätteduktiga på att laga mat och är så unga. Och snart är det inte så mycket kvar av den här dagen...


     


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Chatarina Berglund - 9 juni 2022 16:15

        Hej på er alla mina vänner nu ska jag blogga litegrann om det som hänt senaste tiden!   Vi väntar på den där gula härliga saken som strålar men den visar sig inte mycket men den lyser med sin frånvaro!  Vi vill ju sitta ute på ...

Av Chatarina Berglund - 11 maj 2022 17:00

  Vi hade en trevligValborgsmässoafton i och utanför Byagården i Alträsk med massor med folk  ! Majbrasa hade vi oxå och grilleldar för de som ville. Visålde även  hamburgare som grillades i en stor murrika. Och ett dignande fikabord med många  go...

Av Chatarina Berglund - 4 april 2022 16:00

Hej all mina vänner nu var det länge sedan jag bloggade men nu blir det lite grann om mat mm! Det händer ine så mcycket i Alträsk men ute i den stora världen händer det mycket tråkiga saker alla nyhetssändningar och andra program  handlar bara om a...

Av Chatarina Berglund - 16 januari 2022 17:00

  Hej svejs på er alla mina vänner och od fortsättning på det nya året 2022 ! Jaa det är ju fortfarande Covid ochmycket restriktioner det verkar aldrig ta slut! Nu är alla storhelger över Jul.Nyår och Trettondagshelgen nu blir nästa högtidpåsken o...

Av Chatarina Berglund - 13 december 2021 16:45

  HEJ sVEJS alla mina vänner nu är det länge sedan jag bloggade men ska försöka skriva ner lite grann men det händer inte så mycket numera! Vi håller oss hemmavid för det mesta! Någon tur tll stan ca 2ggr i veckan och handlar lite förnödenheter....

Presentation


En blogg som handlar om mig min familj och mest matlagning

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10 11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards