keckes matblogg

Alla inlägg den 12 maj 2014

Av Chatarina Berglund - 12 maj 2014 22:14

Måndag

Jaa, i morse var vi uppe kl 7 det är ganska lagom tid att stiga upp. Molly kom på min sida och puffade på mig och hon är ju så söt så man kan inte motstå att stiga upp då. Hon hoppar upp i sängen på dagarna och även på kvällarna, men inte när vi ligger i sängen då står hon bara vid sidan om sängen. Ibland hoppar hon upp när vi bäddar upp sängen för kvällen , men sen när vi lägger oss då hoppar hon ner till sin korg. Och det är bra att hon gillar sin säng.

Vi fikade och läste NSD som vanligt. När vi åkte till Älvsbyn i går då stod det en bil på lindan en bra bit från rondellen som hade både voltat och brunnit. Rutorna var trasiga och den var väldigt demolerad. Den hade tydligen voltat ner mot gång och cykelbanan och det är som ett dike innan gångvägen och där hade den tydligen slagit i för

det var djupa märken i diket. Huja det såg hemskt ut. Vi tänkte direkt att dom måste vara svårt skadade de som suttit i den bilen. Det stod i tidningen i dag att en bil med två yngre personer hade voltat vid rondellen  och att båda var förda till sjukhus.Då vet man inte vilka skador dom ådragit sig...

Tommy han fortsatte med staketet det är mycket jobb att skrapa hela. Men det är viktigt att underlaget är bra gjort för att färgen ska sitta och inte börja flagna. Jag har ägnat dagen åt sömnad. Bla har jag sytt nya gardiner till sovrummet och till köket,och lite småfix med  kläder som jag ska ha med mig till Turkiet. Och det funkade bra med maskinen i dag annars händer det att den jäk...och då blir man så irriterad så man har lust att kasta ut den.

Till middag i dag blev det Raggmunkar med stekt fläsk, lök och lingonsylt. Oj, vad gott det var. Jag har varit sugen på det ett tag nu.

Och grannarna har varit här i kväll och jobbat med taket. Och när jag tittade ut genom fönstret så såg jag en på taket som verkade extra bekant. Joo, det var Robin som var där och hjälpte dom . Det började tyvärr regna lite smått, men dom har lagt  på plast och presenning. Robin var in och hälsade på oss och drack kaffe  innan han åkte hem .Molly hon skällde ut han ordentligt...

Vi har tittat på TV Halv åtta, bröderna Timell och Biggest loser..Och nu är kl 23 och snart är det dax för sängläge och bokläsning..

Det var en väldigt vacker kväll när solen började gå ner så jag var tvungen att fota några bilder...

Bara 40 dagar kvar tillMidsommarafton...


       




Presentation


En blogg som handlar om mig min familj och mest matlagning

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10 11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards