keckes matblogg

Direktlänk till inlägg 16 maj 2014

Dagen före turkietresan

Av Chatarina Berglund - 16 maj 2014 20:22

Fredag

Jaa, idag var det oxå sol men inte så varmt ändå. Nää, det verkar dröja med denna värme som dom surrat om dessa väderprofffs. I går var vi till Storheden igen och böt lite kläder som jag köpte i tisdags när vi oxå var till Storheden. Och jag hittade en del andra saker som passade bra. Tommy skulle oxå handla lite grann bl a en bottenventil och någon skarvgrej mm. Och så fikade vi på Trend Cafe och där träffade vi Ture och Birgitta och det var ett tag sedan vi träffades. När vi kom hem så fortsatte Tommy med staketet och nu var det dax för ett varv grundmålning och bara det gjorde en hel del på det estetiska..Jag fixade med lite kläder mm. Och lagade middag och det blev hemgjord pytt i panna på rester och stekta ägg samt rödbetor. Mycket gott..

I dag fyller vårt störstaste barnbarn Rasmus 17 år hujeda mig vad tiden går fort han var ju nyss 2 lilla hjärtat.

Han är lång, smal och söt ganska lik mormor haha...Vi har varit där och uppvaktat han och fikat jättegott fika en smörgåstårta med räkor och fylld med god röra. Och en tårta med nutella och grädde och en massa annat smarrigt och ett häftigt ljus påtoppen.

Och en hel del fikabröd. Jaa, mycket gott men jag åt som vanligt bara smörgåstårta och den var så smarrig.

Sen åkte vi hem och jag började så smått att packa resväskan för morgondagen. Och Tommy har fortsatt med målningen av staketet och nu är det färdigstrykning som gälller. Jädrans vad snyggt det blir..

Till middag blev  det så  enkelt som  grillad hamburgare med hembakta bröd och dressing, sallad, tomater, lök och ost. Och det var jättegott. Hasse kom just förbi en sväng och hälsade på oss det var ju trevligt så dom sitter nu och tittar på hockeyn och dom svär en hel del tydligen spelar dom inte så bra eller...

Men nu mina kära vänner ska jag återgå till packningen och ta ett fotbad för att försöka få till någorlunda bra stuk på fötterna det är inte lätt när man har glömt bort dom hela vintern. Dom måste se någorlunda ut när man ska ligga och spreta med tårna på solstolen. Ha det bra alla och så hörs vi på en vecka.. Tjinge ling. Kram...


 


 


     


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Chatarina Berglund - 9 juni 2022 16:15

        Hej på er alla mina vänner nu ska jag blogga litegrann om det som hänt senaste tiden!   Vi väntar på den där gula härliga saken som strålar men den visar sig inte mycket men den lyser med sin frånvaro!  Vi vill ju sitta ute på ...

Av Chatarina Berglund - 11 maj 2022 17:00

  Vi hade en trevligValborgsmässoafton i och utanför Byagården i Alträsk med massor med folk  ! Majbrasa hade vi oxå och grilleldar för de som ville. Visålde även  hamburgare som grillades i en stor murrika. Och ett dignande fikabord med många  go...

Av Chatarina Berglund - 4 april 2022 16:00

Hej all mina vänner nu var det länge sedan jag bloggade men nu blir det lite grann om mat mm! Det händer ine så mcycket i Alträsk men ute i den stora världen händer det mycket tråkiga saker alla nyhetssändningar och andra program  handlar bara om a...

Av Chatarina Berglund - 16 januari 2022 17:00

  Hej svejs på er alla mina vänner och od fortsättning på det nya året 2022 ! Jaa det är ju fortfarande Covid ochmycket restriktioner det verkar aldrig ta slut! Nu är alla storhelger över Jul.Nyår och Trettondagshelgen nu blir nästa högtidpåsken o...

Av Chatarina Berglund - 13 december 2021 16:45

  HEJ sVEJS alla mina vänner nu är det länge sedan jag bloggade men ska försöka skriva ner lite grann men det händer inte så mycket numera! Vi håller oss hemmavid för det mesta! Någon tur tll stan ca 2ggr i veckan och handlar lite förnödenheter....

Presentation


En blogg som handlar om mig min familj och mest matlagning

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10 11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards