keckes matblogg

Alla inlägg den 4 september 2014

Av Chatarina Berglund - 4 september 2014 19:52

Hej igen alla mina vänner nu ska jag försöka få ihop dagarna som gått sedan sist jag bloggade.

Vädret kan vi väl inte klaga på. Sol och varmt alla dagar utom i dag då solen ej visat sig från sin bästa sida.

I tisdags var vi till Älvsbyn en sväng och handlade på Ica supermarket dom har utförsäljning på allt i hela butiken eftersom dom har byggt en ny butikslokal som dom flyttar in i den 10 september. Allt skall bort från den gamla

butiken så dom har rabatt hela veckan 10 % på måndag 20% på tisdag osv i morgon har dom 50 % och det kör dom fram till söndag. Hyllorna gapade väldigt tomma när vi var där i tisdags så det är nog inte mycket kvar i morgon.

Anna, Rasmus, Wilma och Ludde var här och åt middag i tisdags Robin han jobbade sista passet innan semesterresan till Turkiet. Jag gjorde lite olika rätter gravad lax, kötttfärslimpa, ugnsstekta kycklingben, ägghalvor med kaviarröra, Quesadillas, Tortillabröd dubbla som jag fyllde med grönkål, lök, vitlök, creme fraiche, rökt lax och ost

som jag sen stekte lite snabbt på båda sidor. Coleslaw och kokt potatis. Alla tyckte det var jättegott.

Till efterrätt blåbärskaka med vaniljsås.

Onsdag var vi till Storheden en sväng och böt ett par av byxorna jag köpte sist vi var där och sen åt vi middag på Coop restaurangen. Jag åt bräckt lax med kokt potatis och dillsås det var riktigt gott.. Tommy åt dillkött med kokt potatis och han tyckte att det smakade bra...

I går  åkte ju hela familjen Holmgren till Turkiet på semester dom åkte inte förrän 22.40 på kvällen lite sent men vad gör det på ditresan går det mesta bra. Dom följer med sina kompisar Robert och Katarina och deras  2 barn.

I dag torsdag har vi varit hemma hela dagen och jag har frostat av 2 av våra frysar och då får man koll på vad man har i dom och det var en hel del. Tommy har klipptgräset och pysslat medlite av varje ute. Jag hade en hel del bröd i frysarna och då delade jag dom i mindre bitar lite olika sorter var ostfralla, vanlig fralla och foccacia

sen torkade jagde i ugnen på 75 grader och sen kör jag det imixern och använder det till ströbröd funkar perfekt

ett litet tips i stället för att kasta bort det.

Anna ringde på morgon och berättade att dom var frmme ch allt hade gått bra och dom hade ätit en god frulle på hotellet. Och temperaturen var bara ca 33 grader huja det är varmt men dom får väl mest ligga i havet och plaska för att svalka sig.

I kväll har vi tittat på Böda camping och hela Sverige bakar och nu är det snart dax för sängen och boken...

Idag lagade jag kroppkakor för vi hade en hel del kallpotatis kvar och det var oxå väldans gott och Tommy han åt hjortronsylt till sina lite annorlunda , men jag äter inte sylt jag äter bara med smör.


 


       

 


 

Presentation


En blogg som handlar om mig min familj och mest matlagning

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards