keckes matblogg

Alla inlägg den 30 september 2014

Av Chatarina Berglund - 30 september 2014 21:32

Den 28 september hade vi varit gifta i 40 år alltså Rubinbröllop. Vi firade inte något speciellt men vi tänkte åka på någon weekend här framöver och fira då  i stället. Vi firade med att äta en god middag på Ming entrecote för Tommy och black and white för mig mycket gott, Efter det åkte vi till Anna och Robin och drack kaffe. Måndag var vi till Storheden en sväng och handlade en del. Och en sväng på Coop restaurangen. Där blev det karré med kokt potatis och sallad helt ok.

För att berätta om helgen som var så gick V-75 inte bra bara 4 rätt på båda systemen. Inga pengar denna helg men man kan ju inte vinna jämt. På lördagkväll var vi bjudna på middag hos Christer och  Chatrine. En god drink när vi kom med tilltugg. Förrätt  en liten

västerbottensostpaj med löjrom. Varmrätt en jättegod gryta med riktigt mört kött, ris, sallad och gott rödvin. Kaffe med glass och hallon till efterrätt. Allt var så himlans  gott.

En mycket trevlig kväll med surr och skratt och vi rumlade hem vid 00.30 med Molly som var med hela kvällen det funkar bra med deras katter. 

I dag har jag varit på Björknäs vårdcentral och tagit prover för jag ska till läkaren den 13 oktober för en årlig kontroll. Blodtrycket var jättebra de andra vet jag inte det får jag veta när jag går till läkaren.

Till  middag i dag blev det fläskkotletter med kokt potatis och sallad. Väldigt gott..I morgon åker jag och Chatrine till Side 1 vecka så då blir det ingen matlagning bara gå till dukade bord frukost, lunch och middag....

Jag kommer att längta efter Molly och Tommy så klart men en vecka går så fort...

Nu sitter jag i fotbad för att försöka få ordning på fossingarna och det passar bra att blogga samtidigt . Jag får ju låna Tommys IPad den är ju smidig att sitta i fåtöljen  och blogga med och samtidigt fixa fötterna. Det är jätteskönt med ett speciellt elektriskt  fotbad med värme och bubblor runt fötterna....hoppas dom blir lika mjuka som en barnrumpa...

Tjingeling vi syns på en vecka......


           

Presentation


En blogg som handlar om mig min familj och mest matlagning

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards