keckes matblogg

Direktlänk till inlägg 11 februari 2016

Det blev inte vår som vi trodde....

Av Chatarina Berglund - 11 februari 2016 19:15

   Nää ingen sån gul sak i dag nää bara snön som rasat ner i natt och i dag och Tommy han har haft en heldagsjobb på utsidan och han gillar ju att vara ute så det passar bra för han.. Men vi trodde ju att det var vår när det var flera dagar med +grader men ack så fel vi hade...Vi får nog vänta ca 2 mån innan det blir riktig vår.

Man längtar ju efter dom där fina vårvinterdagarna då solen skiner från en helt blå himmel och det får gärna vara kallt på nätterna för då blir det oftast fina dagar och när vi kommer fram i mars då värmer solen väldigt mycket..

Man kan alltid längta till dom där sköna dagarna på Lillholmen då man äter sin lunch där och njuter av den fina

naturen..Hoppas att det blir så i år oxå.

        


Typ såna här fina dagar...


Nu är den stora övningen slut vi har knappt hört att dom skjutit förutom igår sista dagen då sköt dom en del men vad har dom gjort övriga dagar det kan man undra. En dag kom det en stor miltärbil ner här på vårt område och Tommy var ute så dom körde fram till oss och klev ur bilen och frågade om Tommy hade sett någon grön militärjeep här nere men nää, det hade han inte jaa ,dom hade tappat bort den sa dom men dom skulle fortsätta och leta hur man då kan tappa en stor militärjeep mycket märkligt.

Skönt att övningen är slut i alla fall så dom öppnar Centralvägen igen om vi vill åka till Luleå är det som bra att köra den vägen det blir ju närmare. Och även om dom har massor med kronvägar så kör dom på det vanliga allmänna vägarna  och Älvsbyvägen är så dålig som en knölig tvättbräda och det är för att dom kör med sina stridsvagnar och bandvagnar efter den vägen dom kan hålla sig på sina egna vägar. 

Vi väntar varje dag att vår nya HD-Box ska dyka upp hoppas den kommer i morgon så vi får den till helgen men det är inte säkert. Vi kan inte se 1-an och 2-an nu på vår TV men vi ser via datorn och hdmi-kabel och det funkar ju. Jag har oxå varit ute en del i dag och man såg ut som en snögubbe alldeles vit av snö men skönt var det och Molly hon busar på som en toka hoppar och skuttar och mitt vad är så försvinner hon i snön men hon är snabbt uppe igen.
Till lunch blev det en macka på min hembakta kavring med finhackad rökt skinka, purjolök och ost. Jag blandade bregott med senap och bredde på kavringsskivorna sen på med skinröran och så lite majonäs det var jättegott och så kaffe till det.

 

Till middag bev det en tomatsoppa med paprika, lök, vitlök, morötter, selleri och korv med hetta och till det varma mackor med paprikapulver, vitlök och ost och det smakade väldigt bra.


     

Nu blir det inte mer för nu blir det Farmen mm...



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Chatarina Berglund - 9 juni 2022 16:15

        Hej på er alla mina vänner nu ska jag blogga litegrann om det som hänt senaste tiden!   Vi väntar på den där gula härliga saken som strålar men den visar sig inte mycket men den lyser med sin frånvaro!  Vi vill ju sitta ute på ...

Av Chatarina Berglund - 11 maj 2022 17:00

  Vi hade en trevligValborgsmässoafton i och utanför Byagården i Alträsk med massor med folk  ! Majbrasa hade vi oxå och grilleldar för de som ville. Visålde även  hamburgare som grillades i en stor murrika. Och ett dignande fikabord med många  go...

Av Chatarina Berglund - 4 april 2022 16:00

Hej all mina vänner nu var det länge sedan jag bloggade men nu blir det lite grann om mat mm! Det händer ine så mcycket i Alträsk men ute i den stora världen händer det mycket tråkiga saker alla nyhetssändningar och andra program  handlar bara om a...

Av Chatarina Berglund - 16 januari 2022 17:00

  Hej svejs på er alla mina vänner och od fortsättning på det nya året 2022 ! Jaa det är ju fortfarande Covid ochmycket restriktioner det verkar aldrig ta slut! Nu är alla storhelger över Jul.Nyår och Trettondagshelgen nu blir nästa högtidpåsken o...

Av Chatarina Berglund - 13 december 2021 16:45

  HEJ sVEJS alla mina vänner nu är det länge sedan jag bloggade men ska försöka skriva ner lite grann men det händer inte så mycket numera! Vi håller oss hemmavid för det mesta! Någon tur tll stan ca 2ggr i veckan och handlar lite förnödenheter....

Presentation


En blogg som handlar om mig min familj och mest matlagning

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards