keckes matblogg

Alla inlägg den 14 april 2016

Av Chatarina Berglund - 14 april 2016 17:15

Jaa, nu är dax igen att blogga. Det var så fint ute i dag med sol och blå himmel men det var bara från insidan

när man kom ut då var det kallblåst och så blåste det från fel håll för att detskulle vara lä på vår altan men mellan varven så lugnade blåsten sig och då var det så skönt. Men så fort dom där vindpustarna svepte förbi då var det kallt. Tommy har plockat bort en del som tinat fram bl a utejulgranen den behöver vi inte längre och det blir en ny till nästa år. Vi har gått på isen till Lillholmen i dag och det gick bra det har ju varit flera  minusgrader i natt så   isen höll bra. Där var det inte heller någon värme men Molly tyckte de var varmt och roligt oxå hon sprang som tusan.

Jag har gjort skyltar tilll Majbrasan som vi alltid har i Byagården och vi åker väl och sätter upp dom i morgon.

Det är en tradition som vi haft i många år med små grillplatser ute där folk kan grilla sin korv eller steka hamburgare beroende på vad man föredrar. Och sen har vi fika inomhus med gott fika och ett lotteri med många vinster av varierande slag. Det brukar alltid var mycket folk och trevligt är det oxå hoppas på bra väder.

I övrigt så har jag lagat pannakaka till middag det blev 2 st en vanlig traditionell till Tommy och en potatispannkaka åt mig det var Tommys förslag han var så sugen på pannkaka och hjortronsylt. Jag äter inte sylt jag håller mig till smör, paprika och tomater,Det var jättegott min den vände jag efter halva tiden och det funkade bra. Det var en skidåkare ute med en hund som drog han och det gick ordentligt fort förbi här inte kul att ramla i den farten.

Bilden nedan med svanarna är från den 20 april 2015 då var det landvak få se på en vecka till om det är det

              


   

Presentation


En blogg som handlar om mig min familj och mest matlagning

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards