keckes matblogg

Alla inlägg den 6 november 2013

Av Chatarina Berglund - 6 november 2013 10:06

2013-11-04

Måndag

Börjar med att gratta syster yster Helena som fylller år i dag.

Idag var det en lite dålig dag vad gäller vädret. Lite regn och lite snöglopp men ändå +-grader.

Hasse dök upp vid 9-tiden för att fortsätta med golvet alltså det riktigt riktiga golvet. Det har varit mycket jobb med det gamla att få upp det i rätt höjd på alla ställen. Eftersom det är en gammal del och en utbyggnad som är nyare.

Men det går som hejsan nu när höjderna är gjorda.

Fikarast vid  10.30 mackor och kaffe. Till lunchmiddag blev det pasta Carbonara och en sallad till det. Det var gott.

Det flyter på bra för golvläggarna vi börjar se ett slut på detta golv.

När Hasse tog full dag var det inte så mycket kvar att lägga in av golvet. Han återkommer i morgon och gör klart.

Efter Hasse åkt röjde vi undan ach dammsög och fixade till möblerna någorlunda.

Sen lite tv-tittande Halv åtta hos mig och Drömkåken mm.

Sen var det sängen och boken oh John Blund för att orka med morgondagens äventyr.

       


Tisdag

Vi vaknade vd 6-tiden och började med macka och kaffe. Och NSD så klart så man hänger med vad som händer.

Vädret var väl inte så bra. Det har kommit lite snö så nu är det vitt och fint och väldigt vackert i träden .

Hasse dök upp vid 9.30 taggad till tänderna för att hugga in med det sista bitarna på golvet.

Vi fikade mackor och kaffe vid 11-tiden och då dök oxå Fredrik upp . Han är hemma nu på sin lediga vecka.

Jag skuttade omkring och försökte fixa lite till den kommande lunch-middagen. Jag fick parera mellan hantverkarna och passa på när dom var en bit i från köksdelen. Det är inte lätt, men allting går ju. Helt plötsligt var dom alldeles vid mina fötter och då studsade jag iväg. Det gäller att inte hindra dom i arbetet. Jaa, studsade och studsade var väl kanske att ta i, mera hasade mig undan med mitt onda knä.

Vid 15.30var middagen klar och den bestod av köttfärsbiffar med sås , kokt potatis , stuvad vitkål och rårivna morötter. Och innan vi började äta så var hela golvet klart,. Kanonfint blev det. Härligt. Nu är det bara resten kvar.

När Hasse och Fredrik åkte röjde vi som vanligt till möblerna och nu kunde vi ställa tillbaka dessa där de skulle vara. Lätt att fixa undan när vi ska sätta nya golvsocklar. Imorgon blir det att höja skåparna och diskbänken i köket. Huja, huja. Eftersom vi fått regla upp golvet rätt så mycket i gamla delen så blir skåparna lite för nära golvet. Men det fixar sig säkert.

Efter det blev det lite TV-tittande halv åtta hos mig , Det stora matslaget och Maria Montazami.Och sängen , boken

och i morgon väntar nya äventyr....


     


   

    

Presentation


En blogg som handlar om mig min familj och mest matlagning

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards