keckes matblogg

Alla inlägg den 13 november 2013

Av Chatarina Berglund - 13 november 2013 22:51

2013-11-13

Onsdag

 Vaknade upp vid 6.30-tiden till ytteligare en härlig dag med sol och mycket vackra vyer över sjön och runt omkring när man sitter vid kösbordet och fikar och tittar ut över ägorna. Våra små fåglar och ekorrar dom fikar samma tid som oss på morgonen. Oj, vad dom jobbar för att hinna få i sig så mycket som möjligt.

Hasse och Ronja kom vid 10-tiden och som vanligt såg Hasse taggad ut för de uppgifter som väntade. Dom har höjt den sista bänken i köket och även satt in den nya fläkten. Oj, vad fint det blev. Fikarast vid 11-tiden med mackor och kaffe.

Hasse börjde oxå med en ny tröskel in till toan, men då försvann strömmen. Och då hade jag börjat med maten kl var

ca 13. Jaha vad gör vi nu inte kan vi laga mat och inte går det att såga och det var just sågen dom behövde mest. Och

jag behövde spisen allra mest. Men bara att vänta...Helt plötsligt ringer det på dörren och det var Thord och Birgitta

och hunden Kinda som kom och hälsade på. Dom var ute på promenad och kom förbi för att bjuda oss på middag på lördag, inte tackar man nej till middag. Vi tyckte det lät mycket trevligt. Vi skulle bli bjudna på ripa, och det har jag aldrig ätit förr. Men det ska bli kul att testa hur det smakar.

Efter dom gått bestämde vi oss för att åka på Lidbergs trä för att köpa bänkskivor och handla lite annat oxå. Hasse och Ronja tog en promenad hem. Vi hittade en bänksiva som vi gillade och då skulle dom kapa till den men dom hann inte med det idag så vi får hämta den i morgon på fm.

Strömmen kom tillbaka vid 14.30 ca.

Stadsbesöket gick bra vi hämtade oxå Tommys ny mobil som han beställt, men intresset från Tommys sida är svalt för den nya mobilen..Han har inte ens öppnat förpackningen ännu. Jag fattar inget, inte vore det jag . Nää, jag hade slitit upp den redan i bilen men vi är ju olika som tur är haha. Det hör ju till saken att det är inte Tommy  som har intresserat sig för en  ny telefon. Nää det är jag och alla andra runt omkring han som har tyckt att han behöver en ny. Därför är intressetså svagt från hans sida, men jag tror att han kommer att leka mycket med den så småningom Någon middag blev det inte idag vi åt bara mackor och ägg mm.

I kväll har vi tittat på halv åtta, Bonde söker fru mm.

Nu är kl 23.30 och vi ska väl snart börja tänka på att komma i säng på ett tag..

Boken väntar...Nya äventyr i morgon



Presentation


En blogg som handlar om mig min familj och mest matlagning

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards