keckes matblogg

Alla inlägg den 5 augusti 2013

Av Chatarina Berglund - 5 augusti 2013 21:37

Måndag

Dagen började mulen men slutade med sol. En härlig dag igen +27 och sol och varmt. Vi åkte en sväng till Älvsbyn och köpte bl a syltsocker och vanligt socker.Där var det +28. Tommy har plockat hallon i dag oxå och då när jag skulle koka sylt hade jag slut syltsocker. Och sen när vi kom hem tog jag fram jordgubbar från frysen och kokade sylt. Sen tänkte vi koka saft någon dag vi har en hel del bär i frysen och även rabarber. Det blir gott att köra lite blandad kompott i Saftmajan.Jag har ju inte så bra i ryggen  och sidan, men jag får äta värktabletter och försöka att ta det lugnt. Och det är inte så svårt att ta det lugnt för varje häftig felrörelse känns ordentligt. Ta sig ut och in i bilen är ett litet h-vete, men det går ju över som tur är....Tommy har fixat ute på tomten klippt gräs och kört med grästrimmer, det blev så fint så.

Jag har skördat 3 gurkor till idag. Till middag i dag blev det pytt i panna (rester från helgen) med stekta ägg, rödbetor, sallad och en sås med curry, senap mm. Mycket gott.


       


2 burkar jordgubbssylt och en med hallonsylt....

 


Presentation


En blogg som handlar om mig min familj och mest matlagning

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards