keckes matblogg

Alla inlägg den 6 april 2014

Av Chatarina Berglund - 6 april 2014 19:18

   Lördag

I dag vaknade vi vid 8.30 lite längre än vanligt men vi var ju borta på lite nattsudd så då måste man sova lite längre.

Vädret var väl så där lite blåsigt och väldigt halt på isen . Skotrarna som var ute åkte mest runt i stället för framåt. Det spinner loss när dom gasar så man måste nästan hjälpa till och knuffa skotern framåt...

Vi fikade och läste som vanligt NSD och jag löste korsordet i Duo-tidningen. Sen var vi ute en sväng på en promenad med Molly.

Vi åkte en sväng till Anna och Robins stuga så jag fick se vad Tommy gjort där. Jag körde faktiskt 4-hjulingen på isen för första gången. Det gick jättebra och det var inte lika halt med den som med skotern.

Efter det var det travdax och nu har vi blivit 3 st spelare i V-75. Jaa, som vanligt inte lätt men det ska ju inte vara det heller. Vilka ska man ta? hur är det med Erik Adielsson kan man lita på han , nää inte alltid men man kan inte utesluta han heller..för då vinner han. Och sen poppar det upp nya namn som bara går och vinner och inte har man med såna där som är spelade till 0 och 1% nää , men vi fick 5 rätt och ingen utdelning på dom så inga pengar den här gången.Nää, men nya tag nästa lördag då jäv....ska jag skärpa mig ordentligt.

Efter det lite middagsförberedelse. Jag hade köpt en hel Kyckling från Guldfågeln så klartsom jag lade i en saltlag som jag kokar med vatten, vitlök, basilika, svartpeppar, salt och lite socker. När den kallnat lägger jagi kycklingen och den får stå ungefär ett dygn. Sen torkar jag av den och  gör en  marinad av  soja, honung och saften från en halv citron som jag penslar kycklingen med. Sätter in den i 225 graders ugn och steker i 25 minuter , sen sänker jag värmen till 150 och då penslar jag den en gång till med resten av marinaden och så får den steka ca 45 minuter till .Till det åt vi potatisrosor, sallad och en god sås.

Resten av kvällen var lugn och lite TV-tittande blev det sen var vi rätt så möra och sängen drog ganska tidigt och det var skönt. Några sidor ioken och sen god natt..


 

 



             


    


Man behöver inte köpa dyra leksaker till mig jag är så nöjd med ett tomt lättmjölkspaket .....

Presentation


En blogg som handlar om mig min familj och mest matlagning

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards