keckes matblogg

Alla inlägg den 5 december 2012

Av Chatarina Berglund - 5 december 2012 23:13

 

2012-12-05


Jaa, onsdag i dag. Började dagen med kaffe och en god macka. Efter det tog jag en promenad på ca 6 km mycket skönt. Sen tog jag fram symaskinen och tänkte på den huvudlösa tomten att så kan han ju inte se ut måste göra något åt det. Men då var det så att det hade kört ihop sig lite för Anna med familj. Anna skulle på middag med jobbet,Robin jobbar och Ludde den minsta i klanen Holmgren skulle på innebandyträning på arenan och behövde skjuts dit , men Anna hann hem och skjutsade han till träningen, men sen skulle han hämtas på arenan kl. 18.30 det fixade morfar, sen hem en sväng och åt en macka och drack mjölk.  Och så var det dags för nästa aktivitet för Ludde. Då skulle han på druidgården kl. 19.15 då skjutsade morfar han dit.  Där skulle dom ha uppträdande med  luciatåg och tomtar för ett gäng unga damer. Ludde var Tomtefar han var så söt så. Han är väldigt aktiv den killen.

Sen var det hämtning 20.00, då stod han redan ute i kylan och väntade på morfar det hade slutat tídigare än det var sagt. Stackaren.

Ja, nu till rubriken . Jag lovade koka palt och ta med mig till Anna med familj och det gjorde jag oxå kokade 25 paltar. Sen åkte jag ner till barnen och bjöd dom på palt. Dom tyckte det var gott. Robin jobbade ju, men han ringde och undrade om han fick hämta palt och ta med till jobbet,ja självklart fick han det.

Vi var med barnen till Anna kom hem vid 21.30 ca.

Gav även katten mat i dag, men den kom fram till tallriken sen vände den snabbt och försvann, fattar inte varför.

Gör ett nytt försök med tomten i morgon.

 
 
 
 
 

    

                   

Palten i grytan!

Presentation


En blogg som handlar om mig min familj och mest matlagning

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17 18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards