keckes matblogg

Alla inlägg den 15 december 2012

Av Chatarina Berglund - 15 december 2012 16:50

2012-12-14

FredagSnö,snö och åter snö. Tommy har skottat och skottat han får inte i gång sin snöslunga tyvärr, och det är just nu den behövs. Fredrik kommer hem på måndag och då löser det sig nog han är en hejare på motorer.

Jag har bakat och lagat mat hela dagen. Ostfrallor, chokladmuffins med kolasås (gjord på kondenserad mjölk som kokat drygt 3 timmar. Äve små petit shouxer har jag bakat. Läste att man kunde koka den i tryckkokaren men jag tordes inte för Tommy avrådde mig han trodde att burken skulle explodera och även tryckkokaren , och det kan man inte riskera.

Våra grannar ska komma hit på middag i kväll.

Vi började med en drink ochpetit shouxer fyllda med skagenröra


 

 


 





Förrätt Pannacotta med gräslök, löjrom och räkor.Och en canape med gravad lax, löjrom och räkor.

Varmrätt Innanlår som jag stekt i ugn i 125 grader ca 1,5 timme och marienrat i en lag med soja, vin ,vitlök peppar

och lite råsocker. Stekt lök i klyftor och kokta rödbetor med ädelost.

Fyllda potatishalvor med potatis som blev från det jag gröpte ur potatishalvorna, lök, paprika, västerbottenost och creme frache och salt och peppar. Grönsallad.

Sås med vin , oxfond , peppar, svamp (sopp som vi plockat själva).

Efterrätt chokladmuffins med kolafyllning och en klick grädde och garnerad med chokladströssel. Kaffe till det.

Alla tyckte det var gott.

En mycket trevlig kväll med många skratt och mycket surr och tuggande.

Caroline ( Christer och Chatrines dotter ) var oxå med i går. Hon går frisörlinjeni Luleå, och jag nämnde att Tommy skulle behöva klippas, och så blev det Caroline klippte till han innan dom gick hem på natten drygt 02.00

Det blev bra och han var nöjd.


 

Bordet dukat väntar bara på gästerna!


 



   

   



Presentation


En blogg som handlar om mig min familj och mest matlagning

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17 18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards